Homofob och för prostitution?!
Jag har vart tillsammans med min kille i snart två år. Vi har jättekul tillsammans på många vis. Har måbga tidigare relstioner bskom mig och äntligen känns det som jag träffst rätt.
det finns bara ett STORT problem. Varenda gång tex en homosexuell kille är med i en serie så måste han lägga en kommentar i stilen med: usch vad äckligt.
Jag har påpekat det många gånger att jag inte tycker det är ok med sånna kommentarer. Han menar han har en gay person i sin släkt och han tycker ju om honom. Att han bara skojar. Han vill kunna skoja om allt och jag tycker likadant men detta är verkligen riktat mot gay personer. Varenda jävla gång ska det vara någon kommentar. Jag håller på att explodera.
Dessutom har det krupit fram att han tycker att prostitution är helt ok. När roberto åkte fast för sexköp var första kommentaren att: jaa men klart han ska få göra det om han vill.
jag tycker detta är så vidrigt så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hur kan man ha en sån syn på människor?! jag har försökt prata med han och smått argumentera mot honom men jag har ingen direkt fakta på något och jag är mycket dålig på att diskuterar. Blir bara emotionell istället.
jag vet inte vad jag ska göra?! kan jag skicka info, be honom läsa på om prostitution så han fattar att det sällan brukar vara ett eget val som tjejer gärna gör, jämställt med massage. Eller ska jag bara lämna honom?!
som jag skrev i inledningen har jag flera relationer bakom mig och jag ORKAR inte börja om igen. Jag vill inte det. Han är ju så fin på många många sätt så det är inte så lätt att bara göra sig av med en sån person som är 90% underbar men 10% är fel för mig.
vad ska jag göra!? Stå ut med de 10% eller bryta upp och vara singel livet ut. Bryter jag upp nu orkar jag verkligen inte dejta igen och får leva ensam livet ut.