• Nbabwb12

    Problem med messenger?

    Hej undrar om någon upplever samma problem/ har upplevt samma problem.
    Då jag skickade en fråga till min sambo, säg vid ca 08.00 tiden, hon hade inte läst meddelandet men va aktiv på messenger, kort därefter står det "Aktiv för 2 min sen". Sen några minuter efter igen står det "Aktiv", sen igen "Aktiv för 3 min sen", det höll på så i typ 30 minuter. Jag skrev till henne och fråga vad hon sysslar med eftersom hon visas som Aktiv sen inte Aktiv varför hon inte läser mitt meddelande, för visst kan man väll endast visas som Aktiv om man skrollar på fb eller messenger? Vilket betyder att hon borde haft tillgång till sin telefon? Hon skrev efter 30 minuter "Vad pratar du om jag har inte varit aktiv förens nu?"

    Nåt svar på detta då jag tycker det verkar väldigt skumt 

  • Svar på tråden Problem med messenger?
  • complicit

    Jag har varit aktiv där nr jag bevisligen inte ens haft telefonen i handen på flera timmar.

  • Rosa Fluff

    Så fort när någon skickar något till en annan person på messenger så blir man automatiskt aktiv. Även om personen i fråga är vid telefonen. samma om man skickar i en grupp, alla gruppmedlemmar blir automatiskt ?aktiva? då. 

  • sextiotalist
    Nbabwb12 skrev 2022-04-04 10:25:31 följande:
    Problem med messenger?

    Hej undrar om någon upplever samma problem/ har upplevt samma problem.
    Då jag skickade en fråga till min sambo, säg vid ca 08.00 tiden, hon hade inte läst meddelandet men va aktiv på messenger, kort därefter står det "Aktiv för 2 min sen". Sen några minuter efter igen står det "Aktiv", sen igen "Aktiv för 3 min sen", det höll på så i typ 30 minuter. Jag skrev till henne och fråga vad hon sysslar med eftersom hon visas som Aktiv sen inte Aktiv varför hon inte läser mitt meddelande, för visst kan man väll endast visas som Aktiv om man skrollar på fb eller messenger? Vilket betyder att hon borde haft tillgång till sin telefon? Hon skrev efter 30 minuter "Vad pratar du om jag har inte varit aktiv förens nu?"

    Nåt svar på detta då jag tycker det verkar väldigt skumt 


    Tycker du mer är skum så kollar sådant. Fundera över ditt kontrollbehov istället. Sedan kan man läsa ett mess på mobilen, utan att det registreras som läst. 
  • Rosa Fluff

    Såg att mitt svar blev fel. Man blir aktiv även om man inte är vid telefonen. Jag och en kompis provade en gång. Hon skickade till mig när vi satt mitt emot varandra, jag blev aktiv fast jag inte ens rörde min mobil. Blev så varje gång. 

  • quetzalcoatlus

    Jag har märkt lite sånt med Messenger ja, att det står att man är aktiv fast man inte är det. Sedan är vissa personer också väldigt sega med att läsa meddelanden. Och en del läser men tar väldigt lång tid på sig att svara. 30 minuter är ju dock inte alls lång tid. Håller med om att det låter som om du har ett kontrollbehov. Är det bråttom att få tag i din sambo får du väl ringa istället.

Svar på tråden Problem med messenger?