• Sannasv

Negativt gravtest och rosa flytningar.

Hejsan.
    Slutade med mina minipiller i mitten av Januari då det inte funkade. Hade ett missfall i höstas.
    Haft en mens sen jag slutade med dom och nu är min mens 12 dagar sen, har tagit två test med en veckas mellanrum som visar negativt. Nu har jag rosa flytningar och har haft det i snart en vecka och även lite mensvärk.
    Vet att förra gången jag var gravid så testade jag mig när min mens var 11 dagar sen och då visade det jättesvagt så kanske är så på mig att de inte syns så "tidigt" eller vad man ska säga.
    Men jag undrar helt enkelt om nån vart med om samma och om jag kan va gravid ändå? 

Vet att det bara är att köpa ett test egentligen men tror helt enkelt att mensen kommer snart ????????

• Svar på tråden Negativt gravtest och rosa flytningar.
  • CLTU

Det är väldigt olika hur tidigt man testar positivt. Min bästa vän blir alltid gravid på första försöket, men hennes test är negativa upp till två veckor efter mensen borde kommit igång. Jag själv har svårt för att bli gravid, men testar positivt samma dag som jag borde fått mens, även när jag använder vanliga RFSU-stickor. 

Kan även tillägga att efter att jag slutade med p-piller så var mensen extremt oförutsägbar de första månaderna. Ibland kom den med exakt en månads mellanrum. Ibland dröjde det två månader och ibland bara 2 veckor. Jag hade dock ätit p-piller i 14 år...

Så det kan finnas en rad olika förklaringar på varför du inte fått mensen men samtidigt testar negativt. Frustrerande såklart men håller tummarna för dig!

Svar på tråden Negativt gravtest och rosa flytningar.