• Puffy231

    Hjälp! Nekad att köpa kryptovaluta från banken!

    Hej!


    Jag är i en punkt i livet där jag vill börja investera! Min ekonomi är ok = inga lån förutom bostaden och har lite sparande.


    Äntligen har jag bestämt mig att investera en viss summa av mina sparande i en kryptovaluta.


    Till problemet: 
    När jag försökte betala på binance så står det ?This card bin is currently not supported?  testade om och om med kortet (Debit) men det gick inte.

    Dagen efter skrev jag till banken (Swedbank) - Förklarade min situation och fick till svar att det är Mastercard som lägger ett spärr för att handla kryptovaluta för min säkerhet!!!
    (Vi skrev fram och tillbaka men fick ingen lösning)

    Jag misstänker att detta är pga att de inte kan ha koll i dags läget på vad som köps och säljs och om vinstskatten kommer att betalas  (vilket jag gärna betalar).

    Hur gör jag? Hur gör alla andra? Har ni varit med om det?

    Tacksam för alla tips och råd ????????

  • Svar på tråden Hjälp! Nekad att köpa kryptovaluta från banken!
  • Puffy231

    Ber om ursäkt för alla frågetecken som inte skulle varit där. Öppnade kontot för denna fråga och förstår nu att man inte ska använda vissa emojis.

  • Puffy231

    Jodibabe Katt

    Tack för länken men den verkar ha fått dåliga recensioner. Kan du berätta lite för mig hur den funkar? 

  • essenonvideri

    swedbank är en skitbank, de spärrar alla kryptokö. 

    Jag rekommenderar två saker; 

    1. Skaffa Revolut, växla till EUR gratis och gör en SEPA överföring gratis till valfri kryptobörs. 

    2. Använd inte Binance. Ren skit och är shady som fan, och blir ett helvete att deklarera sedan då de bara låter en generera CSV filer för 3 månader i taget. Jag skulle rekommendera Crypto.com i första hand eller Coinbase, två valrennomerade företag som samarbetar med myndigheter för att tvätta rent bilden av krypto. 

  • Puffy231

    Tack så mycket, essenonvideri. Swedbank ä verkligen skit ( inte bara pga denna händelse). Ditt svar kom till hjälp, tackar.

Svar på tråden Hjälp! Nekad att köpa kryptovaluta från banken!