-
-
Svar på tråden Gravid igen?
-
Det låter som att du mest troligt är gravid igen, ifall testet hos barnmorskan var negativt för två veckor sedan. Rent teoretiskt kan du ju haft äl för 1-2 veckor sedan eftersom din kropp verkar ha tagit hand om mf så fint själv, samt att hcg verkar ha gått ur kroppen på dig relativt fort. Kanske läge att boka ett nytt vul?Kulramen skrev 2022-04-05 20:18:39 följande:Gravid igen?För ca två veckor sen var jag på VUL och barnmorskan kunde konstatera att jag fått missfall då hon inte såg nånting i livmodern och slemhinnorna såg tunna ut, så hon trodde att kroppen redan tagit hand om allt själv. Skulle då ha varit i v7. Fick även göra ett graviditetstest där som hon sa var negativt. Två veckor innan jag var på VUL hade jag blödningar som pågick i en vecka och testen blev svagare och svagare, så det var förmodligen då det hände. Nu en månad efter blödningarna, och två veckor efter negativt test hos BM , så ville jag ta ett av de testen jag brukar använda hemma för att se att det verkligen är helt negativt så jag har en utgångspunkt för nästa gång. Testet blir då väldigt tydligt positivt, med starkare streck än direkt efter blödningarna. Finns det nån vetenskaplig förklaring till att det blivit starkare igen efter missfall? Eller är jag troligtvis gravid igen? Har inte fått nån mens emellan så ingen aning var jag ligger i cykeln.
-
Symetrical skrev 2022-04-06 07:23:28 följande:Det låter som att du mest troligt är gravid igen, ifall testet hos barnmorskan var negativt för två veckor sedan. Rent teoretiskt kan du ju haft äl för 1-2 veckor sedan eftersom din kropp verkar ha tagit hand om mf så fint själv, samt att hcg verkar ha gått ur kroppen på dig relativt fort. Kanske läge att boka ett nytt vul?
Åh hoppas! Men jag har hört att gravtesten inom vården är sämre än de man tar hemma. Men strecket på staven jag tog nu är ju åtminstone minst lika starkt som det var efter blödningarna så hur stor chans är det att hcgt ligger på exakt samma nivå flera veckor senare? Inser ju nu att jag skulle ha testat efter vul och hållit koll på om det var blankt på hemmatesten också.. ska testa i helgen och se om det blivit starkare men det är såå långt dit ????
-
Känns orimligt! Jag hade tagit ett nytt test om ett par dagar, för då borde det vara starkare om det är en ny graviditet :)Kulramen skrev 2022-04-06 11:33:08 följande:
Åh hoppas! Men jag har hört att gravtesten inom vården är sämre än de man tar hemma. Men strecket på staven jag tog nu är ju åtminstone minst lika starkt som det var efter blödningarna så hur stor chans är det att hcgt ligger på exakt samma nivå flera veckor senare? Inser ju nu att jag skulle ha testat efter vul och hållit koll på om det var blankt på hemmatesten också.. ska testa i helgen och se om det blivit starkare men det är såå långt dit ????
-
Spännande! Tack för svarSymetrical skrev 2022-04-06 12:26:15 följande:Känns orimligt! Jag hade tagit ett nytt test om ett par dagar, för då borde det vara starkare om det är en ny graviditet :)
-
Eller ta ett digitalt direkt. Antingen visar den 1-2 v eller 3 +
-
Digitalt visar gravid 1-2v. Men då vet man ju inte om det är hcg på väg upp (ny graviditet) eller påväg ur kroppen (rester efter mf). Hade det varit 2-3 eller 3+ så hade man ju iaf vetat att det inte var en ny för så lång tid kan det inte ha gått än.Anonym (Diggi) skrev 2022-04-06 15:24:53 följande:
Eller ta ett digitalt direkt. Antingen visar den 1-2 v eller 3 +
-
Är säkerligen en ny graviditet! Ta ny stickor och jämför :DKulramen skrev 2022-04-07 10:40:05 följande:Digitalt visar gravid 1-2v. Men då vet man ju inte om det är hcg på väg upp (ny graviditet) eller påväg ur kroppen (rester efter mf). Hade det varit 2-3 eller 3+ så hade man ju iaf vetat att det inte var en ny för så lång tid kan det inte ha gått än.
-
Oxå haft missfall men för några dagar sedan. Väntar bara på att det sista ska blöda ut. Ska på återbesök nästa vecka tror jag. När vågade ni ha sex igen? Min mage känns mycket bättre men är fortfarande lite öm, var det så för er oxå?
-
BeklagarAnonym (Undrande) skrev 2022-04-07 11:43:27 följande:
Oxå haft missfall men för några dagar sedan. Väntar bara på att det sista ska blöda ut. Ska på återbesök nästa vecka tror jag. När vågade ni ha sex igen? Min mage känns mycket bättre men är fortfarande lite öm, var det så för er oxå?
Jag kan inte riktigt ge dig några råd angående det för jag visste ju inte att det var mf eftersom alla sa hur vanligt det är att blöda under graviditeten. Jag blödde så lite också, kanske 1-2 gånger per dag bara när jag var på toaletten. Hade inte ont i magen eller klumpar i blödningarna heller. Så vi körde i stort sett på som vanligt. Ni kanske ska vänta till efter återbesöket så att ni kan få det okejat av BM?
-
Tack för omtanken :)Kulramen skrev 2022-04-07 18:21:41 följande:Beklagar
Jag kan inte riktigt ge dig några råd angående det för jag visste ju inte att det var mf eftersom alla sa hur vanligt det är att blöda under graviditeten. Jag blödde så lite också, kanske 1-2 gånger per dag bara när jag var på toaletten. Hade inte ont i magen eller klumpar i blödningarna heller. Så vi körde i stort sett på som vanligt. Ni kanske ska vänta till efter återbesöket så att ni kan få det okejat av BM?
Ja, jag tänker oxå att det är bra att vänta till återbesöker nästa vecka. Se vad dem säger :)