• 1234charlie

Hatar att vara gravid!!!

Är i vecka 14. Andra barnet. Efter detta stänger fabriken. Illamåendet har börjat avta men nu är jag stor som en flodhäst, konstant trött och antisocial. Med förra gick jag upp 25kg (väger 60 kg normalt och är 172) så det syns direkt på mig och en massa vatten lagras för mina ben och armar är redan uppsvullna. Det värsta är att jag blir så totalt personlighetsförändrad, lat, arg, irriterad och allt. Jag hatar detta!!! Kan inte träna normalt. Jag har annars mycket energi men nu är jag redan i ett jävla mörker. Jag håller ihop det för min dotter som är i en riktig 3-års trots period men vi kan ha fina stunder emellanåt. Men jag får inget stöd från min sambo. jo han diskar lite extra nu men känslomässigt har det varit kallt mellan oss i flera år. Hur fasiken ska jag orka detta? Det är så långt kvar och hela sommaren är förstörd nu också. Behöver bara klaga någonstans. behöver bara gråta ut någonstans. säg för helvetet inte ?den som väntar på något gott??. För just nu och för en låååång jävla tid framåt är det ett helvete. Jag hatar detta. jag hatar hatar hatar detta och jag är enormt olycklig. 

• Svar på tråden Hatar att vara gravid!!!
  • Gasellen87

Att vara gravid är ju tyvärr inte så som det oftast målas upp utan det är tufft. Jag har själv 5 graviditeter bakom mig varav fyra barn. Har oxå haft tuffa graviditeter rent psykiskt och till viss del fysiskt. Jag har oxå gått upp 20-25 kg med varje barn, samlat vätska osv. Jag skulle rekommendera dig att söka samtalsstöd via mvc. Hormoner kan ställa till det väldigt. 

Sedan kanske ni ska försöka arbeta på er relation, om man har ett barn o h ytterligare ett på väg känns det väldigt aktuellt att relationen fungerar bra och att man förstår varandra. Inte min sak egentligen men om relationen varit kall i flera år varför skaffar ni barn ihop? 

• Nyponet01

Jag skulle också rekommendera samtalsstöd.
    Dessutom finns det mildare antidepp som är ok att ta vid graviditet. Mår du bra, mår bebis bra.
    Har en väninna som verkligen mådde uruselt, då sa läkarna att det är bättre hon tar läkemedel och mår bra.
    Lycka till! 

• Nejlika08

Hear, hear. Jag avskyr också att vara gravid, är också i v.14 och stor som en flodhäst och hormonell. Det är också mitt andra barn. Jag visste på förhand att detta är sista gången och sen stänger fabriken, jag räknar ner kommande sex månader tills graviditeten är över. Jag vantrivs redan i min kropp och känner mig låst och passiv, tänk sedan när man verkligen är stor, hur kommer det att kännas då? Det känns även för mig som om sommaren är förstörd och jag är inbjuden på ett bröllop hos en nära släkting i slutet av augusti som jag måste gå på. Då kommer jag att vara höggravid och enorm. Samtidigt så är det ju tabu att klaga i och med att en graviditet är en välsigne osv. Om du vill skriva om till mig så gör det, så kan vi gnälla av oss! 

• LandonS

Jag mådde skitbra när jag var gravid. Var pigg som fan och jobbade fram till 1 vecka innan vår son kom. Så ni som säger att de flesta kvinnor mår dåligt hela graviditeten stämmer inte. Är så individuellt. Min sambo mådde också toppen under sina graviditeter  BTW

Svar på tråden Hatar att vara gravid!!!