• Blåbil

Vilken smartklocka till 7-åring?

Hej, 
    Tänkte skaffa en klocka till vår dotter som går i ettan så att hon kan ringa oss och vi henne, men jag kan bara inte bestämma mig för vilken. Min man tycker att vi ska köpa den billigaste, men jag är inte så säker. 

Vi bor i centrala Stockholm, men inte vid några stora vägar. Ingen av hennes kompisar, vad jag vet, får vara ute själva, men de vill så gärna. Alla föräldrar verkar nervösa för att släppa ut barnen själva, men jag känner att vi måste våga. 

Så, vilken kan ni tipsa om? Huvudfunktionen ska vara att ringa, men gps är ett plus, i alla fall till en början. Tanken är inte att övervaka henne hela tiden. 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken smartklocka till 7-åring?
  • Gameofthrones

Generellt ska det vara billigt men funktioner ska funka. Man måste tö la om man vill ha ngt bra till sina barn måste man tänka 2 ggr innan man köper. Billigt vill väl många, men det ska vara värt priset, funktioner, tekniken måste vara hand i hand. Även om det är inte så ibland. 

Vet inte vilken ni ska välja det beror på vad ni är vana vid. Appel, Android. Vad har ni hemma dom ni tycker det ör bekvämt, har ni surfplatta i Appel eller Android. Samsung, Huawei!? 

• Gameofthrones

Ta en smartklocka som snackar med surfplatta, med era mobiler. Appel är Appel, Samsung är Samsung.

Lättare. Det är nog roligare för erat barn och ha det om det finns platta. 

• Mayweed

Xplora verkar riktigt bra, flera av grannarnas barn har det. Alla standardfunktioner samt GPS, samt att det verkar gå att ställa in som ett område så att den larmar föräldrarna om barnet passerar utanför.

• Blåbil

Tack för tips. Märke på klocka spelat inte så stor roll,  men jag vill absolut inte ha Appel. Vi har båda Samsungtelefoner. 

Har läst om Explora, men tycker den är för dyr för en sjuåring (och för andra också för den delen). 

Det jag inte kan förstå är om man behöver surf. Kan jag se i appen på min telefon var min dotter är även om hon har ett kontantkort utan surf? Jag har läst på om flera klockor men förstår helt ärligt inte. 

• Gameofthrones

Ha gärna ett utrymme med gigabite, internminne etc så den funkar, tänker snabbt och inte hänger sig om man vill göra ngt speciellt 

Svar på tråden Vilken smartklocka till 7-åring?