• Anonym (...)

Underläppen vibrerar till

Har sen några dagar tillbaka haft små muskeldragningar i underläppen. Det vibrerar till liksom. Har ibland så i ögonen.
    Har haft en jättetuff period bakom mig psykisk och funderar på om det kan bero på det. 
    Någon annan som haft så i läppen?
    Kan tillägga att jag lider av hälsoångest och får lite smått panik av detta. 

• Svar på tråden Underläppen vibrerar till
  • Anonym (.)

Det är hjärntumör.

• Anonym (hade)

Hade sådana ryckningar förr. Det försvinner. Tror det är för att man omedvetet spänner hakan mycket när man kanske mår dåligt. Man ler inte utan spänner åt andra hållet istället i fler situationer. Sen vibrerar det till i underläppen när musklerna "rättar" till sig alt växer något. Men det försvinner med tiden.

• Anonym (...)

Kanske är det då att jag spännet mig. Vet att jag spänner mig just vi munnen. Säkert på nätterna med. Ska försöka köra lite mindfullness övningar å försöka tänka på att slappna av lite mer i munnen. 

• Anonym (Oo)

Det är nog ingenting att oroa sig för. Man kan ha sådana muskelryckningar, det är helt normalt. Om det däremot fortsätter att rycka varje dag under en lång tid kan du kanske söka vård. Jag vet hur det är att lida av hälsoångest, då jag själv har samma problem. Det är fruktansvärt. Hade nyligen muskelryckningar i magen som gjorde mig livrädd. Nu har jag tjocktarmscancer/ändtarmscancer, bröstcancer och äggstockscancer. Det är en ständig plåga rent psykiskt och läkarbesöken avlöser varandra.

• Anonym (...)

Ja det är ett rent helvete. Ändå bättre nu efter KBT terapi. Känns som att saker bara avlöser varann. Å så googlar man å så blir det ännu värre. Skönt ändå att göra att man inte är ensam, vilket det oftast känns som att man är. 

• Anonym (H)

Jag kan också ha muskelryckningar vid ögonlocket och läppen ibland, oftast ögonlocket. Det kan hålla i allt ifrån en liten stund upp till nån dag. Tror stress påverkar. Tycker inte du ska oroa dig, om det inte blir värre/utspritt eller aldrig går över

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2022-04-06 14:28:44 följande:
    Jag kan också ha muskelryckningar vid ögonlocket och läppen ibland, oftast ögonlocket. Det kan hålla i allt ifrån en liten stund upp till nån dag. Tror stress påverkar. Tycker inte du ska oroa dig, om det inte blir värre/utspritt eller aldrig går över
    Samma här
Svar på tråden Underläppen vibrerar till