• Anonym (Carola)

Sy fast ilägg till bh?

Precis köpt mig några nya bh med sådana där ilägg som ligger löst via en liten ficka på varje kupa. Provade en sån för många år sedan och minns att iläggen alltid lade sig fel och vek sig dubbla efter varje tvätt i maskin och vill inte hålla på och böka runt med det varje gång de ska tvättas. Så undrar om det är en bra idé att sy fast dem i bh'n så att de ligger på plats hela tiden eller är det bättre att bara ta bort dem permanent och använda bh utan dem? Hur gör ni andra med sådana bh'ar?

• Svar på tråden Sy fast ilägg till bh?
  • Anonym (hm)
    Anonym (Carola) skrev 2022-04-07 12:28:05 följande:
    Sy fast ilägg till bh?

Precis köpt mig några nya bh med sådana där ilägg som ligger löst via en liten ficka på varje kupa. Provade en sån för många år sedan och minns att iläggen alltid lade sig fel och vek sig dubbla efter varje tvätt i maskin och vill inte hålla på och böka runt med det varje gång de ska tvättas. Så undrar om det är en bra idé att sy fast dem i bh'n så att de ligger på plats hela tiden eller är det bättre att bara ta bort dem permanent och använda bh utan dem? Hur gör ni andra med sådana bh'ar?

Jag har aldrig tyckt att det var nåt större problem eller bökigt men ja, det går väl bra att sy fast dem om du nu tycker att det blir bökigt? Det är ju inte precis som att bh:n riskerar att bli förstörd av att du syr fast dem :)
  • Anonym (Kvinna)

Tvättar aldrig bhar i maskin och tar ut inläggen innan tvätt. Tycker du det är besvärligt så sy fast dom.

• Anonym (A)
    Anonym (hm) skrev 2022-04-07 22:25:24 följande:
    Jag har aldrig tyckt att det var nåt större problem eller bökigt men ja, det går väl bra att sy fast dem om du nu tycker att det blir bökigt? Det är ju inte precis som att bh:n riskerar att bli förstörd av att du syr fast dem :)
    Samma här
  • linaaaag

Jag håller helt med dig . 
    Blir så trött på kuddarna som knölar sig och åker ur när man tvättar sport - toppen eller BH:n . 

Varför sitter inte kuddarna fast från början?
    jag vill ha lite vaddering för annars syns mina bröstvårtor igenom i tröjor men blir trött på att knöla rätt på dess inlägg hela tiden .

• Anonym (tar ur)

Jag tar alltid ur inläggen det första jag gör. Har inte riktigt förstått vad jag ska med dem till...

Svar på tråden Sy fast ilägg till bh?