Gravid eller snart mens?
Jag försöker bli gravid. Hade ÄL den 24 mars och har typ varit säker på att jag är gravid pga alla symtom stämmer. Är medveten om att det är otroligt tidigt och att det eventuellt bara är hjärnspöken men med dottern plussade jag efter 2 v och har samma känsla nu. tog ett tidigt test eftersom jag är såå nyfiken och tyckte det visade svagt positivt men vågar inte hoppas fullt ut än.
Var med om en otroligt märklig sak igår när jag var och tog ett rutinmässigt cellprov på MVC. barnmorskan säger till mig ?det ser ut som att du håller på att få mens snart pga du har en blodig flytning? jag ba ?jaha jag trodde nästan att jag kunde vara gravid? då säger hon att ?nej det ser ut som mensen är på väg? jag ?okej för jag tyckte jag såg ett svagt streck när jag testade tidigare men jag kanske såg fel trots allt? hon ?ett plus är alltid ett plus men det är jättevanligt att man får mens sen iaf så det är bara onödigt att testa tidigt, jag gissar på mens?. jag har BIM i morgon. har fått en liiiiten ljusbrun flytning igår. Inget mer. Ska tillägga att det inte är något jag brukar få innan mens. Är det verkligen kört? Känner mig fortfarande gravid men tvekar jättemycket på det nu efter det barnmorskan sa igår. Är det någon mer som fått en flytning med lite blod någon dag innan BIM och det sen visat sig att ni varit gravida? Testade igen idag och tkr jag ser ett svagt streck men är osäker på det + att jag ändå inte vågar bli glad eftersom hon i princip sa att hon såg att mensen ?var på väg? och att det är vanligt att man plussar men sen ändå får mens..