EnAnonumius skrev 2022-04-10 18:07:14 följande:
3)
Kankse inte den "godaste" metoden. Men när jag blekte mina tänder för 5år sedan så använde jag mig av ett s.k "husmors knep" som man använde sig av förr i tiden. Vanlig hederlig bakpulver som jag "smekte" på tänderna med tandborsten (man skall inte borsta tänderna utan bara applicera med tandborsten". Sedan satt jag med det i 10minuter (man skall inte ha läpparna eller tungan på tänderna under tiden, och gjorde det två gånger i veckan tills jag var nöjd. För mig så tog det ungefär fyra veckor tills jag fick bort all missfärgning.
Sedan så har jag hållit efter blekningen med att använda mig av "whitning tandkräm", kanske en till två tuber per år, varvat med vanlig tandkräm. Borstat tänderna noga morgon och kvälls.
För mig funkade det fint att använda bakpulver, fast jag måste ju varna, det smakar f*n inte gott.
Låter ju hur bra som helst, och billigt dessutom! Samtidigt, med tanke på det "Nej" skriver:
Anonym (Nej) skrev 2022-04-10 18:46:52 följande:
Jag råder dig till att inte göra så. Emaljen slits nå fruktansvärt och skador kan uppkomma. Har du otur så kommer det bli mörka fläckar på tänderna också, men det räcker dessvärre att emaljen (yttersta lagret på tänderna) slits och det blir lättare hål och andra skador på tänderna.
så vågar jag mig nog inte riktigt på det trots allt... synd, men sant. Tack för varningen, "Nej!!
Besök en tandläkare för rådgivning.
Ja, alltså, det har jag ju tänkt, förstås. Men jag är nyfiken på att höra andras erfarenheter också :)
Jag jobbade på en privat kedja förut och då kostade behandling på kliniken 3999kr och om du gjorde hemma med skenor så 2999kr. Sen hade vi ett paketpris så du kunde få bägge för ca 4999kr.
Varför skulle man vilja göra båda delarna? Räckte det inte med den ena?