• Jbskog

Hcg värde blodprov

Hej! Jag hade ägglossning för 7 dagar sedan. Fick idag ta ett hcg blodprov då jag har pcos och är idag inne på cykel dag 63. 

Fick provsvaret på att jag hade 3 i hcg. Någon som vet om det borde vara högre om jag är gravid. Vet att under 5 ses som icke gravid. Men finns det någon möjlighet kvar att det kan vara positivt om några dagar? 

• Svar på tråden Hcg värde blodprov
  • svansmamman
    Jbskog skrev 2022-04-11 18:12:43 följande:
    Hcg värde blodprov

Hej! Jag hade ägglossning för 7 dagar sedan. Fick idag ta ett hcg blodprov då jag har pcos och är idag inne på cykel dag 63. 

Fick provsvaret på att jag hade 3 i hcg. Någon som vet om det borde vara högre om jag är gravid. Vet att under 5 ses som icke gravid. Men finns det någon möjlighet kvar att det kan vara positivt om några dagar?  //

Det står inte att ditt HCG var 3, utan att det var lägre än 3. Med andra ord kan ditt värde lika väl vara 0 som det kan vara 2,9999999999.  
    Om jag inte missminner mig helt brukar just 3 kunna vara ?gränsen? för hur lågt värde som kan mätas och att de inte specificerar värden lägre än 3. Det låga värdet gör att jag håller det som osannolikt att du var gravid när testet togs. 
  • Jag är bara jag

Verifierad äl alltså? Hcg börjar bildas när embryot fäst vilket sker 5-7 dagar efter äl. From 8 dagar efter äl kan hcg mätas via blodprov ( inte helt garanterat, kan ta nån dag till ) så 7 dagar efter äl är för tidigt. Du kan alltså ändå vara gravid.

• Jbskog

Oj missade <..
    Ägglossning enligt ägglossningstest. Så kan vara någon dag fel. Jag ska tillbaka på onsdag för ett till. Så får se vad det säger då. 
    Bara hålla tummarna 

• Jag är bara jag
    Jbskog skrev 2022-04-11 21:45:14 följande:

Oj missade <..
    Ägglossning enligt ägglossningstest. Så kan vara någon dag fel. Jag ska tillbaka på onsdag för ett till. Så får se vad det säger då. 
    Bara hålla tummarna 

Bara via äl-test? De är ju ingen garanti för äl och med så långa cykler är man oftast utan äl. Men jag hoppas för din skull! 2 dagar till låter lite lite. Varför så tidigt och så tätt? Det bästa att börja med hade ju varit progesteron för att se om du verkligen hade äl- och det ska ju tas en vecka efter äl.
  • Jbskog

Bara via ägglossningstest. Har aldrig förr fått streck på ägglossningtester. Så jag tror jag är helt säker på att det var ägglossning. Har dock fått starka streck varje dag nu hela veckan på testerna men stegringen var den 4/4. 

Jag har tidigare i denna cykeln fått 2 positiva graviditetstest på cykeldag 42 & 44. Men följt av säkert 10 negativa tester. Så därav testning så tätt in på. 

Gjorde under denna cykeln också en spolning. Och när mensen skulle komma så skulle jag börja med första kuren letrozol. 

Allt är väldigt konstigt I denna cykeln... 

• Jag är bara jag

Jag tycker att läkaren skulle tagit progesteronprov för då hade du definitivt vetat om du haft äl eller inte. Hoppas du får svar och ordning på cykeln om du nu inte är gravid.

Svar på tråden Hcg värde blodprov