• eeeelliinnnn

    Känner mig så ensam

    Hej, jag skulle behöva lite solskenshistorier eller pepp om hur dessa hormonvågor efter förlossningen släppt för er? Min dotter är 4 dagar gammal och jag gråter nästan för minsta lilla. Min sambo tog vår dotter på en promenad med farmor medans jag skulle duscha och nu när jag är ensam så saknar jag min mamma och min syster så mycket och känner bara för att bli ett barn igen. 

    På nätterna när jag ammar och knappt sover någonting så känner jag mig ensammast i världen även om sambon ligger bredvid och sover. Blir ledsen så fort jag är ensam. Är det någon som känner igen sig och när släppte det för er?  Blir arg på mig själv för jag har längtat så mycket efter denna fantastiska skapelse och nu bara gråter jag och är ledsen. Sen blir jag stressad när hon är ledsen för jag känner mig så värdelös samt ät rädd att grannarna ska bli arga (bor i lägenhet).

  • Svar på tråden Känner mig så ensam
  • Gasellen87

    Helt normalt, kallas för babyblues. Det brukar gå över efter ett par veckor. Det är hormonerna som ställer om sig, är skit jobbigt rent ut sagt. Om det inte går över så kan det dock vara depression och då behöver man hjälp, prata med BVC isf. 


    Jag fick mitt fjärde barn för snart 6 veckor sedan och jag har haft samma med alla fyra. Det har dock gått över efter ett par veckor även om det fortfarande finns dagar när altt känns tufft så gråter jag sällan nu. 

    Ta hand om dig och tillåt dig att känna alla känslor för det är helt normalt och vanligt. 

  • Gameofthrones

    Ja helt rätt med ovanstående svar. Det kallas baby blues.

    Sen är det nog allt som spelar in med familjen, allt blir kaos. 

    Jag hade så med första saknade min familj. Liiiite långt bort ända till U.S.A 

    Var inte mammaledig länge utan jobbade hemma. 

    Det är bara andas, ta det lugnt. 

    Ring ett samtal bort? Kanske ta ett videosamtal bara se varandra och prata? 

Svar på tråden Känner mig så ensam