• lischla

Hur göra

Jag blev förtroendevald år 2020 som vice MBL mottagare gick bra i början jag var med och höjde våra löner genom BVA system sen var det omorganisation och 3 personer fick byta jobb och dem 3 jobbade i par på 2 på en maskin. Den som blev kvar ensam på maskin skulle få hjälp i stöd av maskinen bredvid men de blev genast olyckliga att vara kvar ensam på den maskin. Många lade skulden på mig och i samma veva blev jag föräldraledig 1 år och när jag kom tillbaka fick jag onda ögat o många sa att jag skulle aldrig få nog förtroende så jag ville sluta men den som är MBL mottagare tyckte jag skulle fortsätta ändå. Nu har jag ett skyddsombud som jobbat där i 30 år o han vill ha min uppgift men de tycker inte de andra han ska ha så skyddsombudet vill inte samarbeta med mig o andra kollegor med honom menar på att jag måste skaffa pondus ingen tycker jag är någon som kan ta tag  i saker o jag har dåligt självförtroende o tror på det dem säger istället för att jobba för att dem ska lita på mig. Hur ska jag göra ska jag kliva av uppdraget? Jag klarar inte av det som det känns. 

Svar på tråden Hur göra