• Fiffi79

    Rätt säng = mindre värk

    Hej! Jag fick mitt första barn för snart 12 år sedan och när jag var gravid köpte vi en säng. Tänkte inte på det något först efter jag fått mitt 3de barn när min brors fru berättade om att de skulle köpa säng och säljaren sa "om du vaknar ofta på natten o behöver byta ställning för det gör ont behöver du en ny säng". What tänkte jag kan mitt ont vara sängen och inte att jag fött barn. Så började letandet efter bästa sängen och tyckte det var svårt att hitta förklaringar och jämförelse mellan olika typer av säng. Vi hade innan en ramsäng med bäddmadrass från IKEA o gillade dels inte skarven som kändes trots hel bäddmadrass, inte att jag skumpade runt när sambon vände sig och inte bäddmadrass överhuvudtaget då den bara gled runt. Efter mycket letande testade jag en Emma madrass då den uppfyllde ovan krav o skulle vara ergonomisk. O vips så var faktiskt min värk borta. 

    Så har sedan dess tänkt på att göra en sida som jämför olika sängar och inte bara då en utan alla olika typer av säng för att hjälpa andra att slippa ha ont bara för att sängen är fel. Så jag har tagit fram bäst i test säng i varje kategori utifrån vad kunder tycker och hur de presterat i olika test, exempelvis testfakta. Det är mycket text och information och jag undrar om någon vill gå in och titta och ge mig feedback på om något är otydligt, oklart eller om något saknas: https://xn--sngbstitest-l8ad.se/ 

    Jag ska lägga till mer om barn också har jag tänkt för har nyligen även uppdaterat madrasser till mina barn efter att de började klaga på osköna sängar. 

Svar på tråden Rätt säng = mindre värk