• Anonym (Hasselnöt)

Min sambo följde unga tjejer på instagram i smyg

Jag är kluven och förtvivlad. Fick av misstag reda på att min sambo har "stalkat" över 100+ konto på tjejer mellan 15-23 år gamla. Han är själv 31 år och jag 29. Jag hade inte brytt mig om det åtminstone hade varit en blandning av lite vuxnare damer o så men faktum att medelåldern av dessa tjejer va 18 år gör mig illa till mods. Han har lovat och sluta och jag tror att han kommer göra allt han kan för o lägga ner då han älskar mig väldigt mycket. Men jag vet inte om jag kan släppa det här...

Jag är inte svartsjuk av mig och vi är överens om att porr då och då är fine. Han verkar uppriktigt ledsen och ångerfull över hans beteende. Vi har varit ihop i 3 år och planerar barn/familj tillsammans. Borde jag lämna medans jag har chansen? Kan sånt här beteende verkligen avslutas bara så? Ngn med erfarenhet med goda råd o ge? Tack snälla...

• Svar på tråden Min sambo följde unga tjejer på instagram i smyg
  • Anonym (Erfaren_man)

Fråga honom vad han hade tyckt om att du följde 15-åriga pojkar på det sättet. 

• Anonym (Hasselnöt)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2022-04-12 12:39:34 följande:

Fråga honom vad han hade tyckt om att du följde 15-åriga pojkar på det sättet. 

Har gjort det och han hade tyckt att det va konstigt. Han skäms för sitt beteende.
  • Q71

Svårt med råd här (detta är ju inte hela din kille) men jag hade haft väldigt svårt att känna förtroende för en sådan man. Och utan förtroende blir ett förhållande aldrig bra. Dessutom speglar det hans värderingar. Så nja, jag hade nog inte gått vidare med honom.

Säger hon med erfarenhet att ett betende sällan ändras.

• Anonym (Äckligt)

Sunkigt beteende, riktigt ofräscht. Jag skulle inte fortsätta relationen.

• Gameofthrones

Han är inte ångerfull. Han är nog manipulativ. 
    Han kommer göra det igen så småningom, när du tror att allt är ok.

Jag tycker att du gör slut. Ni har inga barn. Gör slut. Han är inget och ha göra med. När "era" barn blir i den åldern ska han stalka dom också? - nä, denna kille är inget för dig.

Du förtjänar bättre 

• Anonym (L)

En 18 åring är myndig. Varför gör det dig illa till mods för att han följer just en ung, snygg tjej och varför vore det okej om det var en äldre? Så ofantligt stor åldersskillnad är det inte. Han är inte nog gammal för att vara deras pappa. 
    Hur vet du åldern på alla dessa kvinnor? Hur vet du att de var 15 och någon var 20? Funkar inte att bara gissa.

Det är inte ovanligt att män tittar på yngre kvinnor och det är inte heller ovanligt att män har förhållanden med yngre kvinnor. När jag var 18 var jag tillsammans med en 33 årig man. Vi båda var vuxna så varför inte? Vi fick ett barn ihop. En vän till mig (kvinna) är 28 och kk med en 17 årig kille. 

Jag kan förstå om man inte vill att partnern ska följa okända människor av motsatt kön men då hade jag inte lagt någon vikt vid åldern, bara det faktum att partnern följer lättklädda personer av motsatt kön är ett problem.

• Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2022-04-12 12:58:35 följande:

En 18 åring är myndig. Varför gör det dig illa till mods för att han följer just en ung, snygg tjej och varför vore det okej om det var en äldre? Så ofantligt stor åldersskillnad är det inte. Han är inte nog gammal för att vara deras pappa. 
    Hur vet du åldern på alla dessa kvinnor? Hur vet du att de var 15 och någon var 20? Funkar inte att bara gissa.

Det är inte ovanligt att män tittar på yngre kvinnor och det är inte heller ovanligt att män har förhållanden med yngre kvinnor. När jag var 18 var jag tillsammans med en 33 årig man. Vi båda var vuxna så varför inte? Vi fick ett barn ihop. En vän till mig (kvinna) är 28 och kk med en 17 årig kille. 

Jag kan förstå om man inte vill att partnern ska följa okända människor av motsatt kön men då hade jag inte lagt någon vikt vid åldern, bara det faktum att partnern följer lättklädda personer av motsatt kön är ett problem.

Och vad menar du med stalkat? Följde han dessa tjejer eller har han bara spanat in profilerna? Fick du reda på detta genom att snoka i hans mobil?
  • Anonym (Lina)

Jag förstår inte vad han har gjort för fel.

Han är 30 år. Det är helt normalt att vara sexuellt intresserad av både yngre tjejer och tjejer i sin egen ålder. Hade han varit tio år yngre och intresserad av 12-åringar hade jag absolut inte tyckt det var normalt, men din man är vuxen och tittar in yngre - men vuxna - kvinnor. Vad är problemet?

• Anonym (Hasselnöt)
    Anonym (L) skrev 2022-04-12 12:59:32 följande:
    Och vad menar du med stalkat? Följde han dessa tjejer eller har han bara spanat in profilerna? Fick du reda på detta genom att snoka i hans mobil?
    Han råkade gilla en 15 årig tjejs spegelbild o detta kom upp i mitt flöde. Jag konfronterade honom o till slut erkände han och visade vilka profiler han har besökt o så... Vände lite i magen på mig då jag inte förväntade mig detta i denna utsträckning.
  • Anonym (Hasselnöt)

Det verkar vara lite delade meningar här. Deras ålder stod inte explicit på deras profil men det första jag reagerade på var att vissa av dem såg väldigt unga ut. Så gjorde jag lite bakgrundskoll vilket inte är så svårt i vårt lilla land. Vissa var runt 20-23, andra födda 05-06.

Jag vet inte varför jag hakar upp mig på åldern, kanske för att jag är rädd för det "värsta möjliga", då jag har haft människor i min omgivning som gjort otänkbara saker åt personer jag bryr mig om. Så jag antar att jag reflekterar min rädsla lite på honom. Jag vet inte om jag överreagerar eller inte och ser detta utifrån min subjektiva erfarenhet.

Han är för övrigt en genomgod kille och som nämnt innan är villig o göra allt för mig. Så detta är kanske en liten "fläck" som jag gärna kunde låtit bli o hitta. Men när det väl kom fram så kunde jag inte sticka huvudet i sanden och låtsas som inget. Som sagt han har lovat att sluta med detta instasurfandet och kan ju även tillägga att jag inte är guds bästa barn heller; även jag har varit inne på vissa killar jag funnit attraktiva under tiden vi har varit tillsammans. Det största hindret för mig i allt detta är deras unga ålder och det som gjorde mig orolig/förtvivlad..
Svar på tråden Min sambo följde unga tjejer på instagram i smyg