Underhåll
Hur har ni gjort för att komma överens angående underhåll. Barnen bor på heltid hos mamman. Mitt x vill gå på försäkringskassans mall, och efter sitt sätt att fylla i uppgifter.
Hur har ni gjort för att komma överens angående underhåll. Barnen bor på heltid hos mamman. Mitt x vill gå på försäkringskassans mall, och efter sitt sätt att fylla i uppgifter.
Antingen följer ni FK:s mall eller så kommer ni överens om en summa som är högre men deras är alltså minimum. Tänk mer på att det är pengar till era barn, inte till henne personligen. De där pengarna hjälper till att betala för mat och bostad, kläder och nöjen. Och en bra förälder ser till att skjuta till pengar för ny cykel eller annat extra.
TS, du skriver "sitt sätt att fylla i uppgifter" - vad innebär det? Tycker du att ditt ex ljuger?
Jag tror många tror att de ska "komma undan" med mindre än det som står på FK, att exet har räknat för högt på vad det kostar att ha barnen osv.
Vill du ge mer pengar än FK:s uträknade underhåll står det dig givetvis fritt att göra så.
Bor barn varannan vecka slipper man betala underhåll. Har ni beslutat att barnen bor hos mamman så får du ställa upp på de regler som gäller då.
De är ju inte de att jag inte vill göra rätt för mig.Jag gick med på att jag skulle betala ett högre underhåll i början för att hon skulle kunna komma på fötter, börja jobba osv. Hon har inte börjat än. De är 1,5 år sedan. Nu när jag tar upp detta så menar hon att hon har fyllt i på fk sida där denna mall finns och kommer ca 3500 kr mer i underhåll än mig.
De är ju inte de att jag inte vill göra rätt för mig.Jag gick med på att jag skulle betala ett högre underhåll i början för att hon skulle kunna komma på fötter, börja jobba osv. Hon har inte börjat än. De är 1,5 år sedan. Nu när jag tar upp detta så menar hon att hon har fyllt i på fk sida där denna mall finns och kommer ca 3500 kr mer i underhåll än mig.
Det går att kontakta socialtjänsten och be om samarbetssamtal där de kan hjälpa er att räkna ut enligt mallen ni kör på.
Summan som står på FK hemsida är minimum att betala. Har ni stor skillnad i inkomst så kan hon stämma dig på mer. Har ingen aning om vilka summor ni tjänar men det är bra att vara medveten om innan man börjar rota i det hela.