• Scoobydoo2

    Hoppa av utbildning

    Hej! 


    Jag har börjat plugga till vårdbiträde men jag känner att utbildningen är alldeles för lätt. Jag har sökt till högskola till sjuksköterska två gånger och har sökt nu till den här hösten som kommer och kommer inte få svar förens i juli. Jag har även sökt till undersköterska och kommer få svar om det om en månad.  Jag sökte till personlig assistent och fick svar idag om en arbetsintervju vilket jag blev jätteglad för först, men nu är jag rädd.
    vad fan ska jag göra? Så mycket val och så mycket att vänta på. Vill inte gå den här utbildningen för att jag är en av få som faktiskt kan svenska.. det är så otroligt jobbigt att prata med någon som inte förstår ett ord av vad jag säger. 
    Tänker att jag går på jobbintervju, säger att jag väntar svar på utbildningar. Vet inte hur man ska lägga upp allt.

  • Svar på tråden Hoppa av utbildning
  • Anonym (Fanny)

    Varför sökte du till en vårdbiträdesutbildning?

    Men iaf, du kan väl kolla om det är möjlighet till timanställning när u går på intervjun? Då kan du ju arbeta medan du läser till USK, ta inget studielån för den utbildningen, den är lätt.
    (Jag tog fristående distanskurser medan jag arbetade, sedan inriktning sjukvård och fick sedan diplom) 


    kommer du sedan in på SSK-utbildningen skulle jag däremot ta csn, sen ev jobba vissa helger om det går.  

  • Scoobydoo2
    Anonym (Fanny) skrev 2022-04-13 21:46:44 följande:

    Varför sökte du till en vårdbiträdesutbildning?

    Men iaf, du kan väl kolla om det är möjlighet till timanställning när u går på intervjun? Då kan du ju arbeta medan du läser till USK, ta inget studielån för den utbildningen, den är lätt.
    (Jag tog fristående distanskurser medan jag arbetade, sedan inriktning sjukvård och fick sedan diplom) 


    kommer du sedan in på SSK-utbildningen skulle jag däremot ta csn, sen ev jobba vissa helger om det går.  


    Jag sökte för jag inte kom in på något annat men nu ska jag vänta och se om jag får jobbe! hoppas verkligen! Jag tror att det är sommarjobb men vet inte hur många procent. Nej okej ska inte det då.. 

    Aa okej
  • Anonym (Fanny)

    lycka till, med både arbetet och utbildningarna. Hoppas du börjar läsa ssk, eller något annat på universitetet! Jag har läst 5 år på universitetet, så givande på alla sätt 

Svar på tråden Hoppa av utbildning