• Anonym (Trött­)
    Thu 14 Apr 2022 11:39
    1684 visningar
    6 svar
    6
    1684

    Smutskastar mig som person

    Vårdnadstvist. Hon vill ha interimistisk enskild vårdnad och sen bli boendeförälder. Hon går på mig som person hos socialen,uttalar att jag skulle ha alkoholproblem,att jag misshandlat henne,vara svartsjuk och att jag skulle ha samarbetsproblem. Inget,INGET av det hon sagt kan hon styrka och inte ett ord om mig som dålig förälder. 

    Jag har varit lugn och inte snackat skit och det jag sagt om henne finns det bevis på. Min advokat har valt att inte vara på plats under förberedande förhandlingen om en vecka för hon anser att mitt ex aldrig kan få igenom sina krav,vare sig det gäller interimistiskt eller efter huvudförhandlingen. Visst tar tingsrätt upp allt som sagt och tittar på trovärdighet,det köper jag men påståenden faller lätt om inget finns som styrker det. Jag vill bli boendeförälder och interimistiskt fortsatt genensam vårdnad fast vill ha allt på pränt.
    Ja ja fortsättning följer....

  • Svar på tråden Smutskastar mig som person
  • Anonym (Jur)
    Thu 14 Apr 2022 11:55
    #1

    Du bör nog försöka få med dig din advokat

  • Anonym (japp)
    Thu 14 Apr 2022 11:57
    #2

    Konstigt att advokaten inte vill vara med? 

  • Anonym (S)
    Thu 14 Apr 2022 11:58
    #3

    Byt advokat, jag skulle aldrig vilja ha en som överger sin klient i viktiga möten. Det spelar ingen roll vad advokaten tror, hen ska vara där för att lyssna och planera strategi utifrån det.

    Det verkar som om ditt ex försöker motarbeta umgänget med barnet, spara alla sms där hon skriver om sånt och spela in era samtal. Hon har ingen rätt att kräva att ens interimistiskt vara boendeförälder och vårdnaden kan hon inte peta en millimeter på förrän en tingsrätt sagt sitt.

  • Thu 14 Apr 2022 12:18
    #4
    -1 +2

    Det som slår mig när du skriver är att du påtalar att det inte finns bevis eller nåt som styrker hennes påståenden. Men du säger inte att det hon säger är osant. 

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Thu 14 Apr 2022 16:44
    #5

    Det hon säger är HEEEEEEEELLLLLT OSANT!!

  • Anonym (S)
    Thu 14 Apr 2022 17:18
    #6
    Anonym (Trött) skrev 2022-04-14 16:44:34 följande:

    Det hon säger är HEEEEEEEELLLLLT OSANT!!


    The lady doth protest too much, methinks.
Svar på tråden Smutskastar mig som person