• YMK91

    MA i v13 + cytotec - era erfarenheter

    Vi var inne på KUB i tisdags, pirriga och glada skulle vi få se vårt efterlängtade första barn som det tagit några månader att få till. Det konstaterades att fostret hade dött i 8+3, och istället blev det behandling med Cytotec som genomfördes igår. En fruktansvärd upplevelse, men nu borde det värsta vara över och kvar är en ?vanlig? blödning.

    Sorgen är givetvis enorm. Sörjer allt som aldrig blev, alla drömmar och planer. Och känner mig så dum som tänkte att ?det händer inte mig?.

    Lite bättre känns det ändå för varje dag, sjukt hur snabb man är på att anpassa sig. Nu är jag besatt av tanken att lyckas bli gravid igen och vill hemskt gärna höra era solskenshistorier! När blev ni gravida efter MF/MA? Hur snabbt kom kroppen igång och hur kändes det att bli gravida igen? Går det att lägga det här bakom sig eller följer oron med till nästa graviditet?

    Förstår att det finns en massa sorgliga historier kopplat till det här som förtjänar att bli hörda, just i denna tråd önskar jag dock få hopp om livet igen och vill ha stöd, positivitet och pepp. Tackar för förståelsen <3

  • Svar på tråden MA i v13 + cytotec - era erfarenheter
  • Anonym (Snart2barnsmamma)

    Hej! 


    Vi gick också igenom ett MA i v13, där fostret hade slutat växa i v 11-12 nånting. Så även för oss blev kub-testet en väldigt tråkig och sorglig upplevelse.

    Det tog oss sedan 8 månader innan vi plussade nästa gång. Dock tror jag inte att jag har ägglossning varje månad. Kan tipsa om Vulverine på instagram, där finns massor av information och tips om kroppen & fertilitet.

    Det är OK att sörja graviditeten som inte blev av! Tror det hjälpte mig mycket när jag blev gravid igen, att jag hade sörjt färdigt. Jag fick ett tidigt ultraljud när vi var gravida igen samt att när vi skulle på KUB så skrev BM in att jag var nervös iom tidigare erfarenhet, vilket gjorde att sköterskan som gjorde ultraljudet var väldigt snabbt på att berätta att allt såg bra ut. 


    Nu tredje graviditeten var jag också lite nervös. Men har valt att lita på kroppen & tanken att oavsett så finns det tyvärr inget jag kan göra. Väljer att inte oroa mig i onödan  och njuta av graviditeten istället. 

    Dottern fyller snart 2 & lillebror kommer vilken dag som helst nu :)

  • Anonym (Gasell)

    Beklagar! vi gick igenom samma sak vid vår första graviditet ( är dock 10 år sedan nu) på kub såg de att fostret dött i v 11+2. Hela min värld rasade där! trodde aldrig de skulle gå. Men 4 månader senare plussade jag igen och var såklart så nervös. men allt gick bra och dottern föddes frisk och välskapt, (2013). efter det har hon även fått två bröder (födda 2015 och 2020) och för 6 veckor sedan kom lillasyster. Har inte haft varken ma eller mf igen utan fyra fullgångna graviditeter med friska välskapta barn. Har tyvärr varit väldigt orolig varje graviditet men det kanäven bero på att jag haft småblödningar i de tre sista från v 6-12. 


    Hoppas så det är er tur nästa gång! 

  • YMK91

    Tack snälla för era berättelser! Vad skönt att höra att allt gått vägen för er. Jag försöker tänka att när man har hela facit så blir den här tiden bara en parantes och en erfarenhet, så svårt när man är mitt i det bara.

    Ska absolut kolla in instagramkontot Vulverine, tack för tips!

  • Anonym (Ledsamt)

    Beklagar erat ma :(

    vi förlorade vår son i v25 och jag blev gravid 2.5 månader efter det.
    tragiskt nig förlorade vi henne också i v25 och efter det så valde vi att vänta.

    efter 8 månader så försökte vi och blev gravida men det slutade i ett ma i v.9.

    sen blev vi gravida med Stella och hon är drygt 2.5år. 


    är gravid med lillebror nu o v.35 och inget ma eller såvidare innan denna graviditet.

    önskar Er all lycka <3

  • YMK91

    Usch, kan inte ens föreställa mig er sorg <3
    Vad skönt att ni kom vidare och fick två fina graviditeter!

Svar på tråden MA i v13 + cytotec - era erfarenheter