• Anonym (NOT cat lady)

Jag vill bli av med grannarnas katter!

Ja, jag gillar inte katter och självklart vill jag inte ha grannarnas katter på min altan eller lilla täppa. Jag förstår att folk vill släppa ut sina katter så de får springa omkring fritt och käka möss eller vad de nu sysslar med, men JAG vill inte ha katter som ligger på min altan och slickar sig i skrevet eller bajsar eller kissar i min rabatt eller släpar hit någon död mus eller ännu värre ligger i mina utemöbler. Det är 4-5 olika katter hittills, 2 av dem tillhör samma granne, de andra vet jag inte.

Vad jag förstår så är det inte djurägarens ansvar att hålla katten borta från andras tomter och det tycker jag är för jävligt. Hur ska jag bli av med dem och hålla dem borta? Kollat lite på en sån där kattskrämma med ultraljud eller liknande men räckvidden kanske gör att katterna inte kan vara på sin egen tomt som bara är typ 5 meter bort? Sen tycker jag dessutom att det är helt galet att jag ska behöva slänga ut en massa pengar på att bli av med kattskrällena.

Råd?

• Svar på tråden Jag vill bli av med grannarnas katter!
  • Anonym (Jorden)

Nu är det ju typ bara människan som tror sig ha rätt till jorden och tycker att andra levande varelser ska flytta på sig medan vi tar över...

Tips:
    Kattskrämma
    Kaffesump i rabatterna
    Nät
    Folie
    Vattenspruta
    Fräs
    Vattna m guldvatten (pinka in ditt revir)

• Tow2Mater

Kan du hägna in med hogre metallnätsstängsel?

Kattägare som låter sina katter vara ute fritt bryr sig inte om andra, de är stora egoister och du kommer ingen vart med att forsoka resonera med dem.

• Anonym (NOT cat lady)
    Tow2Mater skrev 2022-04-15 19:03:51 följande:

Kattägare som låter sina katter vara ute fritt bryr sig inte om andra, de är stora egoister och du kommer ingen vart med att forsoka resonera med dem.

Nej, det har jag inte ens brytt mig om att försöka ens, vet att det är lönlöst. Hägna in går inte, det är för stort. Det är marklägenheter i en länga med en liten täppa utanför varje, staketet är typ 50 cm högt så det är lätt att ta sig in
  • Anonym (J)

Såvitt jag vet är det kattägarnas ansvar. De får betala för kattskrämma, eller vad tusan det heter. 

• Anonym (NOT cat lady)
    Anonym (J) skrev 2022-04-15 20:59:43 följande:

Såvitt jag vet är det kattägarnas ansvar. De får betala för kattskrämma, eller vad tusan det heter. 

Ja, det trodde jag också från början, men det verkar inte vara så, jag har läst eller hört någonstans att det inte är så, men minns inte var.
  • Anonym (Hatar katter)

Har samma problem. Bor i ett villaområde och närmsta grannen har katter som alltid är överallt förutom på sin egen ägares tomt. Jag ser dem dagligen på våran tomt och jag kommer köpa en vattenspruta och spruta vatten på dem nästa gång jag ser dem. Överväger också låta vår hund bajsa på deras uppfart eller tomt precis som deras äckliga katter gör på vår tomt. 

• Anonym (Hatar katter)
    Tow2Mater skrev 2022-04-15 19:03:51 följande:

Ingen vill nog ha ett sådant fult stängsel runt tomten på grund av någon annans katter...
  • Anonym (NOT cat lady)
    Anonym (Hatar katter) skrev 2022-04-15 23:46:28 följande:

Har samma problem. Bor i ett villaområde och närmsta grannen har katter som alltid är överallt förutom på sin egen ägares tomt. Jag ser dem dagligen på våran tomt och jag kommer köpa en vattenspruta och spruta vatten på dem nästa gång jag ser dem. Överväger också låta vår hund bajsa på deras uppfart eller tomt precis som deras äckliga katter gör på vår tomt. 

Ja, vattenspruta har jag, men de kommer ju sällan när jag är på min altan. Jag önskar ju att de inte ska vilja komma alls. Undrar vad det är som lockar med just min lilla trädgård...
  • Dexter dot com

Staket som sagt är det bästa men vill/kan du inte hägna in så är en rörelsestyrd vattenspridare ett bra alternativ då katten avskyr vatten..

• Anonym (Cabben)

Jag älskar katter, men vill inte ha andras på min tomt eftersom de slåss och skapar problem med mina egna  

Skräm dem utan att göra dem illa. Kasta vatten efter dem. Var läskig. Det är om de lär sig att inte gå fram till alla människor. 

Svar på tråden Jag vill bli av med grannarnas katter!