• Ämneslärarstudent

    Laestadianer åldrarna 13-30 sökes till enkät om ungdom, laestadianism och samtid.

    Hej!


    Jag är student på ämneslärarprogrammet inriktning historia och religionskunskap, åk 7-9 samt gymnasieskolan vid Stockholms universitet. Just nu skriver jag min C-uppsats om svenska laestadianska ungdomars erfarenheter av samtiden och söker nu laestadianska ungdomars och unga vuxnas erfarenheter.


     


    Svaren på frågorna syftar till att kartlägga om, samt hur ungdomar påverkas av sin religiösa bakgrund i laestadiansimen, i förhållande till samtiden. Nedan följer frågor riktade till laestadianer eller före detta laestadianer. Jag önskar svar från deltagare i åldrarna 13-30 år. (Är du strax över eller under i ålder och har något du vill dela med dig är detta välkommet, men ange då din ålder.)


     


    Vid medgivande kommer dina svar att anonymt ingå i min C-uppsats på ett icke spårbart sätt. Det insamlade materialet i Google enkäten sparas fram till dess att C-uppsatsen är godkänd, sedan kommer materialet raderas.


     


    Länk till enkät:
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyoXruVZKg0oAmW2U8tznnDZNyzYqVmshVO0EjPbiWlvsUDA/viewform


     


    Vid eventuella frågor skriv en kommentar nedan eller skicka ett privatmedelande i forumet. Största tack på förhand!


     


    Stort tack på förhand.


    /Frida

Svar på tråden Laestadianer åldrarna 13-30 sökes till enkät om ungdom, laestadianism och samtid.