• Anonym (Vraket)

Behålla eller inte?

Ligger i skilsmässa just nu. Jag och min Exman har en otroligt fin relation men pga jobb osv måste vi sära på oss.
    vi har två barn sen tidigare som jag har ensam vårdnad om pga mer praktiskt eftersom det blir många hundra mil mellan oss.

Jag fick reda på att jag är gravid med tredje, är i vecka 6. Har en bokad tid för abort men börjar tveka. vi har pratat om det och han stödjer mig i vilket val jag gör, han kommer alltid finnas för det här barnet också. 

saken är den att jag vet inte om jag kommer orka tre små barn själv. Ekonomiskt är det inget problem, jag har även stöd/avlastning av både hans och min familj. 

vet inte vad jag vill just nu. någon som är ensam med tre små? Hur går det? 

• Svar på tråden Behålla eller inte?
  • Anonym (Förstår dig)

Jag förstår hur du tänker. Men jag hade valt att behålla om jag var du. Själv blev jag ensam med tre barn. En 3 åring + 2 åring + 4 veckors bebis. Det har varit rena helvetet, men jag skulle inte vilja vara utan någon av dem. Vardagen har fungerat med mycket planering, organisering och strukturerat tänkande. Det är tufft, men det går.

• Anonym (Förvirrad)

Om ni älskar varandra och egentligen inte vill skiljas, varför inte bara flytta närmare varandra eller byta jobb eller vad det nu är praktiskt som är fel?

• Anonym (Förutsättningarna)

Behålla.Abort kan vara något man ångrar hela sitt liv.

• HerrNilsson

Jag förstår inte varför man ska skiljas och splittra en familj med barn om man har en fin relation? De flesta praktiska saker brukar gå att lösa? 
    frågan om graviditeten är svår att svara på. det finns inget rätt eller fel. Det beror på barnen och ditt nätverk hur lätt det kommer att bli. 

Svar på tråden Behålla eller inte?