• Anonym (Nyfiken)

Möjligt att vara gravid

Mensen skulle startat den 10:e april, hade lite spottings mellan den 9 och 13 mars då det började öka på.mängden blod och varade typ 2-3 dagar. Det kändes dock inte som riktig mens gällande blod och mängd osv. Jag tog ett graviditetstest den 13mars för säkerhets skull som visade negativt. 

Jag har nu i över en vecka haft molvärk, illamående av och till, huvudvärk och spända bröst de senaste dagarna. 

Jag funderar nu på om jag kan lita på det test jag tog i onsdags eller om det kan vara taget för tidigt? 

Hur hade ni gjort? Tagit ett test till för att bekräfta/utesluta graviditet eller avvaktat?

• Svar på tråden Möjligt att vara gravid
  • Anonym (Korvspad)

Så du är alltså inte gravid.

• Anonym (Osäker)

Menar du att du tog gravtest 13 april?  För tog du 13 mars så kanske det är dags att ta ett nytt.  

• Anonym (XXX)

Det är väl bara att ta ett nytt test? Nu har det också gått så lång tid, att du kan lita på resultatet. 

Sedan ska du veta, att vare sig man väldigt gärna vill vara gravid, eller tvärtom är livrädd för att vara det, så kan man inbilla sig en lång rad graviditetssymptom. De kan kännas helt verkliga. 

Svar på tråden Möjligt att vara gravid