• Anonym (J)

Är han kär i henne forfarande?

för ungefär 2 år sen så skrev min man med en tjej. Hon hade lagt ut På sin story varför hon inte betyder nånting för någon. Då svarade min man att hon betyder mycket för honom. Sen började hon fråga om han gillade henne som vän. Han skrev att han gilla henne som mer än kompis och att han hade visat mera om han inte hade haft mig. Hon visste vem jag var så hon kontaktade mig och berättade.  När jag tog upp det med honom så sa han att han bara var sexuellt attraherad men inte kär. Valde att förlåta och släppa det. När vi stöter på henne på Ica när vi ska handla blir de stelt och min man blir helt tyst. Har sagt till min man att jag gärna vill bjuda hem henne då hon o jag har samma intressen och hon verkar trevlig. Då säger min man att det är okej. Sen sa jag att det kanske inte är så smart att bjuda över henne för då kanske känslorna han hade för henne väcks till liv igen. då svarar min man att han inte tror det. Sen när jag ifrågasätter så säger han att han inte kan veta hur saker o ting kommer att bli? Låter väldigt osäkert? Hade han däremot sagt att de aldrig skulle hända för han har mig så hade jag känt mig lite mer säker.. 

tror ni han forfarande har känslor? han har inte träffat tjejen på 2 år, inte skrivit med eller träffat. Förutom på Ica med mig 2 gånger. 

• Svar på tråden Är han kär i henne forfarande?
  • Anonym

Haha, jättedålig ide att bjuda hem bruden som din man har någon flört med. Så liten by bor ni väl inte i?

• Anonym (J)
    Anonym skrev 2022-04-17 01:07:51 följande:

Haha, jättedålig ide att bjuda hem bruden som din man har någon flört med. Så liten by bor ni väl inte i?

Kanske uttryckte mig fel. Hon har aldrig velat nåt eller ens försökt nåt. Hon har aldrig känt nåt. De va min man som hoppades på nåt. Och har känt att åren gått och han borde släppt henne som dessutom har en ny kille nu. Och hon o jag klickar och gillar henne skarpt, så de kanske borde vara värt nåt? Tänker att de kan ju inte bli nåt mellan min man o henne då hon aldrig visat intresse för honom. men känner att jag kanske plågar min man?? 
  • Anonym (S)

Svårt att veta om din man ännu har känslor för kvinnan han besvarade och mejlade sina känslor av attraktion inför. Antagligen var det samma ingång för din man och dig en gång i tiden, alltså en attraktion som svetsade er ihop?

Finns andra potentiella väninnematerial i din närhet än kvinnan som din man haft en privat mejl kontakt med och därutöver känt sig fysiskt dragen till? Satsa på dem i så fall, så slipper du leka med elden!

Har du märkt något av om din man eventuellt polyamorös? I så fall kan han utan tvivel hålla två ugnar varma samtidigt både attraktionsmässigt och kärleksmässigt. Självfallet ska du inte vakta på eller begränsa din man i något avseende! Men här verkar finnas alltför många frågetecken till att bjuda upp till dans. 

• Anonym (J)
    Anonym (S) skrev 2022-04-17 01:41:55 följande:

Svårt att veta om din man ännu har känslor för kvinnan han besvarade och mejlade sina känslor av attraktion inför. Antagligen var det samma ingång för din man och dig en gång i tiden, alltså en attraktion som svetsade er ihop?

Finns andra potentiella väninnematerial i din närhet än kvinnan som din man haft en privat mejl kontakt med och därutöver känt sig fysiskt dragen till? Satsa på dem i så fall, så slipper du leka med elden!

Har du märkt något av om din man eventuellt polyamorös? I så fall kan han utan tvivel hålla två ugnar varma samtidigt både attraktionsmässigt och kärleksmässigt. Självfallet ska du inte vakta på eller begränsa din man i något avseende! Men här verkar finnas alltför många frågetecken till att bjuda upp till dans. 

Han säger att han inte har attraktion till henne längre. Självklart finns det andra att hänga med men få som man delar så många intressen med :/ 
    han är inte polyamorös, han har iaf aldrig sagt att han är det. När jag föreslagit öppet förhållande så säger han nej direkt till det. Han har även sagt att det skulle kännas fel och konstigt att ha två flickvänner. 

Han o denna tjej var bekanta till varandra i typ 5 år, han träffade henne rätt ofta, då hon var tillsammans med min killes bästa killkompis. Så fort dom gjorde slut så såg han sin chans. Det sjukaste är att han aldrig sa till mig att dom gjort slut eller att han varit i hennes lägenhet bara dom två. 

tycker det är skumt beteende av henne att bjuda hem honom till sig när Hon inte var intresserad. efter detta så har dom inte pratat en enda gång. 

att han har sexuell attraktion till henne är inget konstigt, så skulle kunna bjuda över henne. men är det forfarande känslor iblandat känns det ju fel att bjuda över henne. Men han säger att det aldrig funnits några känslor. Usch allt är så krångligt 

• Anonym (??)

Hur korkad är han? Skriva till en tjej som frågar om han gillar henne som kompis "nej jag gillar dig mer och skulle visat mer om jag inte hade tjej".
    Det är så uppenbart att han hade varit otrogen och han hade fått chansen. 

Att du nu vill vara kompis med just den tjejen är en knivig fråga - jag hade nog inte satsat på just henne som min kompis. Även om det aldrig skulle bli något mellan dem kan han inte ta tillbaka det han sagt förut. Du skulle nog fortsätta undra, och han kanske skulle dagdrömma om henne, om hon kom på besök. Att hon har en kille nu spelar ingen roll för sådana tankar. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2022-04-17 01:12:08 följande:
    Kanske uttryckte mig fel. Hon har aldrig velat nåt eller ens försökt nåt. Hon har aldrig känt nåt. De va min man som hoppades på nåt. Och har känt att åren gått och han borde släppt henne som dessutom har en ny kille nu. Och hon o jag klickar och gillar henne skarpt, så de kanske borde vara värt nåt? Tänker att de kan ju inte bli nåt mellan min man o henne då hon aldrig visat intresse för honom. men känner att jag kanske plågar min man?? 
    Ok det är hon det, men varför vill du öht vara ihop med en man som helst av allt skulle vilja vara med en annan brud och du bara är ett andrahandsval som duger tills nåt bättre dyker upp?

Har du ingen stolthet öht?
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-19 13:40:06 följande:
    Ok det är hon det, men varför vill du öht vara ihop med en man som helst av allt skulle vilja vara med en annan brud och du bara är ett andrahandsval som duger tills nåt bättre dyker upp?

Har du ingen stolthet öht?
    Han har förklarat att han inte haft några känslor alls för henne bara sökte spänning och hade attraktion. Och allt blev fel i skriften 
  • Anonym (J)

Kan även tillägga att jag var höggravid när han skrev så. Och han fria till mig 5 månader innan det. Skulle bara känslorna för mig försvunnit? När han tjatat om barn med mig länge och kärleksförklarat mig varenda dag? För att sen vilja vara med nån annan? Han sa att de bara va sexuell attraktion och att han aldrig skulle vilja byta bort mig för henne.. han visste dessutom om att vi inte skulle kunna bo på varsitt håll med ett barn.. vi behöver varan första tiden när barnet är litet så 

• Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2022-04-19 17:19:50 följande:

Kan även tillägga att jag var höggravid när han skrev så. Och han fria till mig 5 månader innan det. Skulle bara känslorna för mig försvunnit? När han tjatat om barn med mig länge och kärleksförklarat mig varenda dag? För att sen vilja vara med nån annan? Han sa att de bara va sexuell attraktion och att han aldrig skulle vilja byta bort mig för henne.. han visste dessutom om att vi inte skulle kunna bo på varsitt håll med ett barn.. vi behöver varan första tiden när barnet är litet så 

Jag tycker du lägger alldeles för mycket vikt vid vad han säger och alldeles för lite vikt vid vad han gjort. Du vet väl att det i slutändan är vad man gör som räknas va?

Den enda anledningen till att det inte blev mer än vad det blev var för att HON satte stopp för det, hade hon sagt ja till det så hade din kille gladeligen bedragit dig. Så oavsett vilken förklaring han säger sig ha så kan han inte förneka att han var villig att offra dig för en relation med någon annan. Du var "expendable"
    Om man är villig att riskera sin relation till sin partner för någon annan så känner man bevisligen inte tillräckligt mycket för sin partner för att inte riskera att förlora och såra personen djupt.

Givetvis kommer han inte säga det rakt ut utan kommer säga precis det han tror att du vill höra för att förlåta honom. Men som sagt, hans agerande talar sitt tydliga språk. När han försökte bedra dig så var du inte värd speciellt mycket för honom.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-19 17:40:45 följande:
    Jag tycker du lägger alldeles för mycket vikt vid vad han säger och alldeles för lite vikt vid vad han gjort. Du vet väl att det i slutändan är vad man gör som räknas va?

Den enda anledningen till att det inte blev mer än vad det blev var för att HON satte stopp för det, hade hon sagt ja till det så hade din kille gladeligen bedragit dig. Så oavsett vilken förklaring han säger sig ha så kan han inte förneka att han var villig att offra dig för en relation med någon annan. Du var "expendable"
    Om man är villig att riskera sin relation till sin partner för någon annan så känner man bevisligen inte tillräckligt mycket för sin partner för att inte riskera att förlora och såra personen djupt.

Givetvis kommer han inte säga det rakt ut utan kommer säga precis det han tror att du vill höra för att förlåta honom. Men som sagt, hans agerande talar sitt tydliga språk. När han försökte bedra dig så var du inte värd speciellt mycket för honom.
    Ja visst hade han säkert haft Sex med henne bakom ryggen. Men menar mer känslomässiga planet. Visst han skrev att han gilla henne som mer än vän. Men kan lika gärna varit så att han va sugen på sex med henne. han sa att han aldrig skulle lämnat mig för henne 
  • Anonym (J)

Han verkar dessutom söka mkt bekräftelse. hon la ut en bild på sig med texten ? finns de nån som ens kan älska mig för den jag är? och då skrev min man att han gör det. Då svara hon ? ja kanske som vän? då skrev han ? kanske gillar dig mera? 

• Anonym
    Anonym (J) skrev 2022-04-19 18:19:03 följande:

Han verkar dessutom söka mkt bekräftelse. hon la ut en bild på sig med texten ? finns de nån som ens kan älska mig för den jag är? och då skrev min man att han gör det. Då svara hon ? ja kanske som vän? då skrev han ? kanske gillar dig mera? 

Varför är du ihop med honom?
  • Anonym (J)

Han säger att han skrev sånna saker till henne för att muntra upp henne och att de inte fanns känslor alls... bara 2 % känslor av 100 %, medans för mig känner han redan 100 av 100 %

• Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2022-04-19 18:06:01 följande:
    Ja visst hade han säkert haft Sex med henne bakom ryggen. Men menar mer känslomässiga planet. Visst han skrev att han gilla henne som mer än vän. Men kan lika gärna varit så att han va sugen på sex med henne. han sa att han aldrig skulle lämnat mig för henne 
    Ok, så det enda du bryr dig om är om han skulle vilja lämna dig eller ej?
    Det spelar ingen roll vad han gör så länge han vill fortsätta vara med dig så är du ok med det?

Tycker du att det är ett friskt sätt att förhålla sig till en relation?
  • Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2022-04-19 18:06:01 följande:
    Skulle du vara känslomässigt okej med om han har sex med henne bakom ryggen på dig eller öppet i framtiden då? Räcker det med att han tycker mer om dig emotionellt och ändå vill satsa på er som par och i familjebildning? Inte henne. Eller/och tjejen vid sidan av?
  • Anonym (J)
    Anonym (S) skrev 2022-04-21 00:05:05 följande:
    Skulle du vara känslomässigt okej med om han har sex med henne bakom ryggen på dig eller öppet i framtiden då? Räcker det med att han tycker mer om dig emotionellt och ändå vill satsa på er som par och i familjebildning? Inte henne. Eller/och tjejen vid sidan av?
    Nej såklart inte okej... men värsta sveken är ju när det handlar om känslor. De sveket tog hårdast på mig... försöker tro min man att han inte hade känslor.. han sa att han ville vara snäll o muntra upp henne då hon va nedstämd ...
Svar på tråden Är han kär i henne forfarande?