Hjälp! Har SÅÅÅ torra ögon!!
Jag hoppas det finns någon som kan ge andra råd än "använd ögondroppar" eftersom jag inte tycker det fungerar något vidare. Det måste finnas något annat att göra mot torra ögon?!
Jag har länge haft problem med torra ögon, men det senaste året har det verkligen försämrats rejält. Jag kan inte längre ha linser, kan inte sminka mig på samma sätt som innan och att köra bil är ju ett litet helvete minst sagt. Jag blir grusig och torr i ögonen och då även ofta oerhört trött.
Jag har testat ett par olika ögondroppar, nu använder jag en spray som jag sprayar ögonen med. Men det hjälper ju bara ett par minuter innan det är kört igen. Och sminket rinner vilket gör att det då svider rejält i ögonen.
Jag använde p-piller ca ett år innan jag slutade med detta i julas i hopp om att det kunde göra saker bättre men jag har inte märkt någon jätteskillnad.
Jag använder glasögon och arbetar framför dator (ja, det blir många timmar, men det är vad det är). Har skärm som ska vara "bra" för ögonen och jag har ställt in avståndet till skärmen på rätt sätt.
Jag har läst att det inte finns något annat att göra än just ta ögondroppar, men NÅT måste det väl finnas?!??!!?