• Anonym (TS)

Män som säger stora ord under sex?

Vad betyder det egentligen?

När dom säger "jag älskar dig" ibland 20 gånger under sex men inte annars? Det här är i början av vår relation och första gången han sa det märkte jag att orden liksom bara kom och han kändes lite osäker/sårbar efteråt, men efter det säger han det gång på gång på gång när vi har sex (jag har inte sagt det tillbaka än). 

Märkt detta när jag haft sex med män tidigare också, att män tenderar att säga just jag älskar dig (bland allt annat dom säger), under sex. 

Är det sånt man bara säger i stundens hetta eller jag förstår inte? Help.. 

• Svar på tråden Män som säger stora ord under sex?
  • Anonym (Krampus)

Jag skulle inte lägga så stor vikt vid de orden för det är så lätt att människor blandar ihop kärlek och kåthet. Än tydligare blir det väl när han visar sig osäker utanför sänghalmen. Var tydlig mot honom och berätta hur du känner inför hela situationen. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Krampus) skrev 2022-04-18 15:59:19 följande:

Jag skulle inte lägga så stor vikt vid de orden för det är så lätt att människor blandar ihop kärlek och kåthet. Än tydligare blir det väl när han visar sig osäker utanför sänghalmen. Var tydlig mot honom och berätta hur du känner inför hela situationen. 

Funderar nästan på om han tänder på kärlek eller hur man ska säga, han är super vanilj, mjuk och gammelmodigt romantisk. Det är ganska mysigt men lite ovant.

Men just att män lätt säger dom orden under sex. Jag tycker det är lite märkligt. För mig är det stora ord som jag inte säger till vem som helst i första taget eller innan han träffat mina barn och man vet hur en vardag fungerar.
  • Anonym (ööö)

Precis efter att det gått för dem så ja, då kan nog stora ord komma ut. Jag tycker det är lite gulligt, men jag vill att min man säger det andra tillfällen också, så att jag vet att han faktiskt älskar mig, och att det inte bara var för att han kände sig så uppfylld av allsköns känslor precis efteråt (för det gör man ju). 

• Anonym (TS)
    Anonym (ööö) skrev 2022-04-18 16:23:28 följande:

Precis efter att det gått för dem så ja, då kan nog stora ord komma ut. Jag tycker det är lite gulligt, men jag vill att min man säger det andra tillfällen också, så att jag vet att han faktiskt älskar mig, och att det inte bara var för att han kände sig så uppfylld av allsköns känslor precis efteråt (för det gör man ju). 

Han säger det hela tiden under sexet, och ger massor med komplimanger. Inget dirtytalk där. Utanför är han super romantisk och ger mig gåvor, bjuder ut, ger komplimanger m.m men inte sagt det utanför sexet. Vi har bara träffats tre månader.
  • Pope Joan II
    Anonym (TS) skrev 2022-04-18 16:33:38 följande:
    Han säger det hela tiden under sexet, och ger massor med komplimanger. Inget dirtytalk där. Utanför är han super romantisk och ger mig gåvor, bjuder ut, ger komplimanger m.m men inte sagt det utanför sexet. Vi har bara träffats tre månader.
    Varför håller du på och ska försöka analysera det? Du vill inte säga att du älskar honom så här tidigt i relationen, så då låter du väl bli att göra det. Han å sin sida säger det när han känner sig som mest intimt förbunden med dig, dvs när ni har sex. 
  • Tecum
    Inte konstigt att han inte säger det annat än under sexet när du aldrig säger det...
  • Anonym (A)
    Anonym (Krampus) skrev 2022-04-18 15:59:19 följande:
    Det tror jag med.
  • Anonym (TS)
    Pope Joan II skrev 2022-04-18 16:50:04 följande:
    Varför håller du på och ska försöka analysera det? Du vill inte säga att du älskar honom så här tidigt i relationen, så då låter du väl bli att göra det. Han å sin sida säger det när han känner sig som mest intimt förbunden med dig, dvs när ni har sex. 
    Du har rätt. Är nog rädd att han inte memar det bara eftersom det bara är då. Jag älskar honom inte än, men funkar han bra med barnen så är potentialen stor att jag kommer börja göra det och det känns läskigt.
  • Anonym (TS)
    Tecum skrev 2022-04-18 17:42:20 följande:
    Inte konstigt att han inte säger det annat än under sexet när du aldrig säger det...
    Svårt att ta det på allvar när det bara är under sex  och så är det så tidigt än för mig att säga.
  • Tecum
    Anonym (TS) skrev 2022-04-18 18:31:00 följande:
    Svårt att ta det på allvar när det bara är under sex  och så är det så tidigt än för mig att säga.
    Men du behöver inte ta det på allvar än. Handling säger mer än ord.
  • Anonym (cringe)
    Skulle fått creepyvibbar av så stora ord så tidigt. Låter som en beroende typ som är kär i kärleken och blir needy fort eller som inte vet vad kärlek är.
  • Anonym (ööö)
    Det är ju lite snabbt att säga det efter bara tre månader så kanske är detta hans tillfälle då han vågar. 
    Men låter som att du fått tag i en fin kille, så njut bara, se vart det tar vägen. 
  • Anonym (Eh)

Är du lite efterbliven? självklart menar dem det inte, män säger vad som helst för att få sex. Sen när de får sex kan de vara så tacksamma att de säger att de älskar en. Men det är bara tomt prat. 

Svar på tråden Män som säger stora ord under sex?