• Anonym (rt)

Svårt att hitta partner på tinderför dig som är kille? Inget konstigt, fakta säger att 80% är killar

datingzest.com/tinder-statistics/

Har läst mycket på familjeliv om killar som har svårt att finna en tjej på tinder och att tjejer lyckas så mycket bättre med det. Även övrig närdejting för den delen. Detta har förklarats bort med att killar inte lägger ner tillräckligt med tid på sin profil m.m. Sanningen är dock en annan. Högst troligen har det med könsfördelningent att göra. Nästan 80% av tinders användare är killar internationellt. I Sverige är siffarn ca 70%. 

Vad är era tankar kring ämnet?  

• Svar på tråden Svårt att hitta partner på tinderför dig som är kille? Inget konstigt, fakta säger att 80% är killar
  • Anonym (??)

Mina tankar? Att detta är välkänd fakta, så jag förstår inte varför du skriver som om du kommit på nåt nytt? 

• Anonym (rt)
    Anonym (??) skrev 2022-04-18 18:15:28 följande:

Mina tankar? Att detta är välkänd fakta, så jag förstår inte varför du skriver som om du kommit på nåt nytt? 

För att jag inte tycker att det framkommit i diskursen på Familjeliv. Därför undrar jag om det verkligen är känd afakta eller inte. Oavsett vad så är det ett problem. Och det är vad vi ska diskutera. Men din fråga är ju självklart befogad! Och nu har jag besvarat den. Glad påsk. 
  • Anonym (Kl)
    Anonym (rt) skrev 2022-04-18 18:24:12 följande:
    För att jag inte tycker att det framkommit i diskursen på Familjeliv. Därför undrar jag om det verkligen är känd afakta eller inte. Oavsett vad så är det ett problem. Och det är vad vi ska diskutera. Men din fråga är ju självklart befogad! Och nu har jag besvarat den. Glad påsk. 
    Problem? Då får väl killar leta partner någon annanstans. Om de klarar det. 
  • Anonym (Kim)

Tanken är att killar bör använda andra vägar eller andra forum för att ragga tjejer.

• Anonym (rt)
    Anonym (Kl) skrev 2022-04-18 18:26:43 följande:
    Problem? Då får väl killar leta partner någon annanstans. Om de klarar det. 
    Det är ett problem för flera. Inte minst för tinder själva, antar att de själva skulle vilja få upp antalet kvinnor till killarnas nivå. Det hade gynnat de. Det är också ett problem för killar i stort eftersom vi idag lever i en digial värld och att många möten sker via nätet idag. Sverige är ju ett väldigt isolerat land också, eller folket lever isolerat rättare sagt. Då är det ju ett problem om fördelningen ser ut så på nätet, när nätet är en så pass viktig plattform idag. 

Anledningen till att killar inte hittar någon på nätet är inte för att de är sämre än tjejerna där. Allt har förmodligen med den skeva könsfördelningen att göra. 80% är rätt sjukt. 
  • Anonym (Here we go again)
    Anonym (rt) skrev 2022-04-18 18:24:12 följande:
    Det är väl typ den enda som diskuteras när Tinder kommer på tal. Sedan kommer någon karl och berättar hur 90 procent av kvinnorna svajpar på 10 procent av männen,.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (rt) skrev 2022-04-18 18:47:11 följande:
    Det är ett problem för flera. Inte minst för tinder själva, antar att de själva skulle vilja få upp antalet kvinnor till killarnas nivå. Det hade gynnat de. Det är också ett problem för killar i stort eftersom vi idag lever i en digial värld och att många möten sker via nätet idag. Sverige är ju ett väldigt isolerat land också, eller folket lever isolerat rättare sagt. Då är det ju ett problem om fördelningen ser ut så på nätet, när nätet är en så pass viktig plattform idag. 

Anledningen till att killar inte hittar någon på nätet är inte för att de är sämre än tjejerna där. Allt har förmodligen med den skeva könsfördelningen att göra. 80% är rätt sjukt. 
    Man behöver inte leva isolerat eller digitalt, det är ett val.

Men är det så, att man vill leva så, då får man acceptera att det blir svårare, både att hitta någon, men även att få till en relation. De flesta kvinnor vill ha en man som de kan göra saker med, som tar sin del av ansvaret för hem och barn. Inte någon som lever i en digital värld, utan ute i det verkliga livet. 
  • Nutid
    Anonym (rt) skrev 2022-04-18 18:14:08 följande:
    Svårt att hitta partner på tinderför dig som är kille? Inget konstigt, fakta säger att 80% är killar

datingzest.com/tinder-statistics/

Har läst mycket på familjeliv om killar som har svårt att finna en tjej på tinder och att tjejer lyckas så mycket bättre med det. Även övrig närdejting för den delen. Detta har förklarats bort med att killar inte lägger ner tillräckligt med tid på sin profil m.m. Sanningen är dock en annan. Högst troligen har det med könsfördelningent att göra. Nästan 80% av tinders användare är killar internationellt. I Sverige är siffarn ca 70%. 

Vad är era tankar kring ämnet?  

Ja men å andra sidan så vet du som man att de kvinnor som är på tinder verkligen söker efter någon. Det finns män som stöter på kvinnor rätt hämningslöst vilket inte alltid är uppskattat. T.ex. hör på FL när det egentligen bara ska vara  diskussiontrådar. 
    Jag tänker att Tinders upplägg är win-win,  männen vet att för att få första kontakten kan man lika varken mer eller mindre.  När det sen är match är hon otvetydigt mer eller mindre intresserad.
    Kvinnor kan endast bli kontaktade av män de själva valt att lika och de kan dessutom avmatcha.
    Vilken är en tydlig skillnad mot siter där det går att skicka meddelande till alla medlemmar, kvinnorna blir överöst av meddelanden och männen måste "skrika" se mig se mig!
  • Anonym (Kl)

Om det fanns fler bra killar på Tinder skulle fler tjejer vara där. Men det enda man hör om Tinder är att tjejer får en massa äckliga förslag från killar som bara vill ligga. Så vill du skylla på något så skyll på de killarna.
  • Anonym (Mjölkmusen)

Under många 100 år har kollar och tjejer funnit varandra utan Tinder, via vänner, jobb, krogen, utbildning mm. Även idag lyckas de allra flesta hitta någon under i alla fall någon period i livet.

Har man levt många år som ofrivillig singel bör man fundera på sitt social liv, sin sociala kompetens, sina krav och hur pass attraktiv man är som partner. Därefter tänka till om man kan ändra på något för att öka chansen att träffa någon. 
Svar på tråden Svårt att hitta partner på tinderför dig som är kille? Inget konstigt, fakta säger att 80% är killar