• berniie

mat till 25 års kalaset.. en liten enkel tillställning.

...precis. Jag sitter och planerat sambons 25-års kalas.
    De ska bli en enkel tillställning ca.20-25 pers.

Jag har beställt en tårta. Tänkte blanda till nån liten drink, men ville ha något enkelt att äta innan tårtan. Har funderat och funderat.. men oj vad svårt det är!

Paj, sandwich, pasta sallad..
    ..någon med tips och recept?

• Svar på tråden mat till 25 års kalaset.. en liten enkel tillställning.
  • Destroijer

Chili con carne! Det är lätt att göra till många och blir det över bara att frysa in.

• kana
    Jag skulle göra en pastasallad, enkelt och snabbt med en egen dressing, sen en ostbom som man äter en bit bröd till. 
  • Mia m Rasmus

Jag hade rostbiff och potatissallad när jag fyllde 25 år

• Pokergirl

tacos
    pajer
    pastasallad
    minipizzor
    tapas
    chili
    clubsandwichs
    antipasti
    gryta

• jenjim

Det beror ju på jag skulle nog göra lite plock typ oliver, vitlökar snittar sallad eller chili con carne med ett gott bröd till. eller pajer med sallad men de ska ju gärna serveras varma. eller smögås tårta brukar alltid gå hem.
    När fyller han?

• Pokergirl

Nu kom jag på en höjdare, tacogratäng!

• berniie

hal fyller på onsdag, men kalaset är på tisdag..

tacogratäng låter gott...

• annika81

Smörgåståtra hade jag även om jag hade vanlig tåtrta sen efter. Smörgåstårtan gjorde jag sen så köpte jag en schwartzwaldtårta(ursäkta stavningen)ur frysdisken.

• milimina

pastasallad skulle jag ha gjort, enkelt att förbereda och gör man en bassallad med flera tillbehör i olika skålar så man får mixa själv blir det ju lite roligare också serveras med kuvertbröd eller baguetter som är lika lätt att få i ordning.

smörgåstårta skulle också vara ett alternativ, samma sak där, enkelt att förbereda och så kan man ju göra flera små med olika fyllningar istället för en jättestor. men det blir kanske lite tårta på tårta

• Pokergirl

Vill du letar jag rätt på receptet på tacopaj.

• berniie

Tack, tack för alla ideer. Det lutar åt en pastasallad. De kan passa alla smaker..

• Dino78

Jag gjorde pizza när jag fyllde 25. Brukar göra 3-4 olika så finns det alltid nån som passar alla. Sen en pizzasallad och frallor till det. Brukar bli uppskattat
    Annars pastasallader som du var inne på. Hade vi på dopet!

• mosterYster

Märkligt hur folk alltid tror att pastasallad passar ALLA! Jag äter inte pasta - inte för att jag börjar klaga ifall jag är på kalas och det serveras pasta, SÅKLART inte, men jag skulle inte äta av en sllad med pasta/ris/couscous osv. i. OM man äter eftertex Atkins så går det också bort helt och hå¨llet. Själv undviker jag kolhydrater, plus att jag tycker att kall pasta är något av det läskigaste som finns!

• sleeping sun

Jag hade bjudit på pastasallad med kyckling i. Man kan göra egna dressingar Tex creame fraiche och vitlökn Finns en viägerdressing med örtagårdssmak i affären som man blandar till. Rosenbullar med smör och ost till.

• Liam med mamma

Jag äter faktiskt inte heller pasta, men det är ofta det serveras. Själv fyller jag 25 imorgon, lr ja idag.. kalas på lördagoch jag ska bjuda på lite olika pajer taco och gratänger, lite mexicaninspirerat. Annars är flämtande uttern himla god och jätte enkel att göra. Lycka Till

• berniie

De blir chili.
    Varit och handlat nu. Massor.

Jag gillar inte pasta, jag har celiaki. Men nu är de min sambos kalas, och jag gör de i största hemlighet.. ett överaskningskalas!! Så jag vill bjuda på något HAN gillar.
    Är man sådan slavisk följare av tex. Aktins så får man väl plocka bort sin pasta.. alt. inte äta alls när man är borta på kalas.

• mosterYster

Äh, jag är väl inte den som ställer till en scen för att det serveras pasta - jag ville bara uppmärksamma folk på att pasta inte passar ALLA, vilket verkar vara vad de flesta tror...

Om det serveras pasta så föredrar jag iallafall att den är separat från tillbehör och sallad, så att jag helt enkelt kan låta bli att ta av den. blöand blir man serverad upplagd mat, då är jag ju tvungen att sitta och peta runt pastan och låtsas äta, värst är det om rätten är hopblandad så att jag tom har svårt att peta ur pastan/riset osv. Pastasallad är därför ett jätteknepigt alternativ för (sådana som) mig.

• mosterYster

Chili lät jättegott förresten!

Svar på tråden mat till 25 års kalaset.. en liten enkel tillställning.