• Anonym (??)

Hur pinsamt är det med rakat kön?

Usch - en pinsam fråga: Hur pinsamt tycker ni som rakar era kön att det är att visa er offentligt, dvs för andra än era män?
    Ska på solsemester snart och för att slippa bikinilinjeshåret och för att "glädja" maken så har jag rakat mig helt "därnere". Allt känns bra förutom tanken på att visa sig i tex duschen efter träningen eller ännu värre hos en läkare/gynekolog. Vet att det är en larvig fråga men hur har ni som rakat er därnere haft samma fjantiga idé om att det är pinsamt och tabu med rakning?

• Svar på tråden Hur pinsamt är det med rakat kön?
  • Anonym

pinsamt?
    jag raka mej innan jag var hos gyn, man måste ju dit när man är gravid.
    då tänkte jag: hellre rakad och fresh än hårig! de ska ju ändå "kolla in" hehe..

så klart man ska rakar sej. alla gör la de men vem erkänner och pratar om de??

ja ska be min sambo raka mej om jag inte kan själv innan förlossningen.. !!

• Anonym

Alla är ju mer eller mindra rakade idag.. jag jobbar som syrra på akuten o det som shockar mig mer är folk som kommer in utan underkläder.. :)
    Skäms absolut inte inför läkarna o sånt. o om du tar dig en titt i badhallens duschar så ser du att alla e friserade..

• Anonym

Tänk inte på det,
    det är så vanligt.......
    Ska själv och bada med min dotter nu till helgen hon är 11 år och jag har precis rakat bort nästan allt för min gubbes skull.
    Är skit nervös att hon ska säga ngt.
    Kram på dig

• Anonym (anonym)

Jag har vart helrakad länge,i många år.

Jag försöker att inte tänka på det.Ska jag till Gyn så försöker jag låtsas som ingenting.Men dom reagerar inte speciellt,dom har sett allt...

När jag skulle föda hade jag ingen tanke på det,hi hi hi.

I badhuset så vänder jag mig bara diskret mot väggen..ser nån så gör dom det.

Jag trivs i helrakat.Och alla mina tidigare killar har verkligen älskat att jag vart helrakad.
    Många av dem hade aldrig haft en tjej som vart helrakad.

Upplever jag en pinsam situation låtsas jag som ingenting.Om folk glor i duschen på badhuset så skäms de nog ännu mer än mig,speciellt om jag kommer på dem...

• varfördåför

oj.. jag skulle deffenitivt tycka att det var pinsamt om någon fick se mig hårig.. urs..

• Fru Indosaurie

Jag tycker inte alls att det är pinsamt! Det är inte ens något jag tänker på när jag är på offentliga platser..
    Haha alltså typ badhuset där man är naken förstås

• Anonym (:D)

Jag har gjort det så länge så jag känner mig fjantig då jag inte rakar mig..

• Anonym (:-D)

Pinsamt ?? nej nej 100 gånger mer pinsamt att inte vara rakad!

• varfördåför

dömmer ingen men: om ni står för det o inte skämms.. varför är ni anonyma?

• Anonym

Pinsamt?? Nej, jag har kört i princip helrakat sen jag var 14, tycker för mig själv i alla fall att det känns fräschare och snyggare! Om det känns konstigt så spara en sträng i mitten kanske?

Svar på tråden Hur pinsamt är det med rakat kön?