• Alekri

    Friköpt hus

    Vi flyttade in i ett parhus för snart 1 år och sedan dess har grannfamiljen varit otroligt påträngande. De stampar och hoppar i flera timmar fram till cirka klockan 21.00. Vi har  presenterat oss när vi flyttade in. Mamman i familjen förklarade att 10 åringen har adhd och sitter på en stol samt stampar när hon spelar, att vi kunde säga till om det var något då den förra ägaren hade nämnt att det lät  högt sin sida av huset. Hon var knappt hemma hörde vi av grannfamiljen samt av andra grannar i närheten. Grannfamiljen har bott i parhuset i fyra år och vi är den 3e grannen sedan de flyttade in.. 
     
    Vi förklarar att vi har bott i lägenhet och är vana. Men detta är extremt! Huset är spegelvänt. Det blir tvättstugan, badrum och ett sovrum som gränsar. 10åring och 13åring har sovrummen på övervåning. Hela familjen är allmänt bullriga.
     
    Sedan i vintras har de börjat smälla på ytterdörren så att väggarna skakas. I snitt smälls det 8-15 ggr varje dag.. Och då ser vi att det kan vara mannen som går ut och in, upp till 6 gånger(?) Det är också troligt att mannen har blivit mer hårdhänt. Han stampar ofta i golvet innan han går ut. 
     
    Bara ikväll har barnet sprungit och hoppat flera timmar och mannen har gått in och ut för att kolla grillen 10 gånger och smäller i altandörren så att det både hörs och känns i väggarna. 
     
    Jag störs oftast inte av barnet då jag har förståelse men däremot de vuxna har jag svårt för. Är jag överkänslig eller är detta normala levnadsljud?
  • Svar på tråden Friköpt hus
  • Jonny55

    Låter som där jag bor. Pröva ge igen. Jag brukar använda gummiklubba till mina grannar. Bor i lägenhet.

Svar på tråden Friköpt hus