• Alba12345

BF dec 2022

Hej, nyligen plussat och är i vecka 5 (4+2) så å sjukt tidigt. Någon i samma fas? Jag mådde väldigt illa i förra veckan men nu har allt stannar av, har bara lite molande värk längst ner i magen. Men ingen känning i bröst, inte trött? man blir så nojig, speciellt då jag är 40 och det är första barnet. Men illamåendet och andra symtom kanske kan komma och gå? 

• Svar på tråden BF dec 2022
  • zarizael

I början är det mest molvärk av o till. Precis som mensvärk. Brösten brukar oxå vara ömma i början men det avtar efter någon vecka. 

Illamåendet kan komma o gå lite lätt i början. Det drog igång ordentligt v7+, var illa i vecka 9+, nu vecka 11+ är det riktigt jobbigt o längtar efter att det lättar, vilket det borde göra nu vilken vecka som helst. 

Du är så tidigt än, så om du knappt har symtom är det inte konstigt. 

Det finns en tråd med andra med BF i december. Kolla i forumet. Gravid. Första trimestern. Där kan du hitta fler i samma vecka som dig :)

• Dalcolan

Hej! Jag är 27 år och är också i vecka 5 (4+2)! Har exakt samma symtom som dig. Hugger liksom till i livmodern eller något när jag rör mig för plötsligt. Är det så för dig också?

• Alba12345

Hej! Härligt! Hugg känner jag inte till, mest en molande värk. Mest ångest just nu är att jag började äta folsyra först igår och har nu läst att man helst skulle börja med det en månad innan befruktningen. När började du med det? 

• Dalcolan

Jag började med det samma dag som jag plussade, min vårdcentral sa att det inte gjorde nämnvärd skillnad bara man äter det så fort man vet man är gravid.

Svar på tråden BF dec 2022