• Paeonia123

    Temperaturtopp, graviditetstecken?

    Hej!
    Spännande det här!
    Fick en temperaturtopp idag, har inte tidigare haft så här hög temperatur efter ägglossning, hade imorse 36,89, det högsta tidigare cycler är 36,75.
    Detta är alltså 3 eller 5 dagar efter ägglossning.


    Det kan ju vara en tillfällighet, men vad tror ni, sjukt tidigt graviditetstecken eller bara en tillfällighet? :) 

  • Svar på tråden Temperaturtopp, graviditetstecken?
  • Paeonia123

    Ingen mer som vet om temperaturtoppen kan vara ett tidigt graviditetstecken eller om det bara är en tillfällighet? :)

  • Paeonia123

    Ok, provar lägga till en bild på min kurva :) 
    Men tror jag hade Äl på dag 12, inte 14, men vet inte. Hade en fundering om det var igår till och med men tror jag har släppt den funderingen. Haha :)
  • Nyponet01

    Jag tror nog appen räknat ut ganska rätt, dvs att du haft äl på cd 14. Isf är du bara på bim +3 så inte alls troligt du får positivt. När du får nästa dip är det ev inplantation. Den brukar ske på 5-7 har jag för mig. Inte tidigare än 5 iaf. Lägg gärna upp kurvan om 3 dagar igen. Glad Jag har precis börjat lära mig lite det här med temp så kul att se andras kurvor. Skrattande

  • Paeonia123

    Nyponet01; ska absolut lägga upp kurvan igen, ska försöka komma ihåg det på måndag :) 
    Fick ännu högre temp imorse, 36,96. 

  • Brallans
    Paeonia123 skrev 2022-04-22 06:56:38 följande:
    Temperaturtopp, graviditetstecken?

    Hej!
    Spännande det här!
    Fick en temperaturtopp idag, har inte tidigare haft så här hög temperatur efter ägglossning, hade imorse 36,89, det högsta tidigare cycler är 36,75.
    Detta är alltså 3 eller 5 dagar efter ägglossning.


    Det kan ju vara en tillfällighet, men vad tror ni, sjukt tidigt graviditetstecken eller bara en tillfällighet? :) 


    När jag var gravid sist så märkte jag det via att min temp var högre än den brukade samt mer jämn än min tidigare månad som var väldigt hoppig, låter ju lovande med högre temp men som någon skrivit ovan fortfarande ganska tidigt efter äl. Håller tummarna för dig :) 

Svar på tråden Temperaturtopp, graviditetstecken?