Anonym (x2y) skrev 2022-04-22 18:07:03 följande:
@anonvm Det där vet du själv, är rent skitsnack. Alla har inte /kommer aldrig bli höginkomstagare. Det är inte heller optimalt för alla att skuldsätta sig. Ha lån på flera millar. .
Men grattis du är statens "våta" dröm. De sitter och gnuggar händerna åt att du kommer vara ekonomiskt beroende för lång fram tid över. Med stort lån, kanske även fler.
Vem har pratat om "höginkomsttagare" ?
Skrev jag något om min egen belåningsgrad? Eller ekonomiska situation?
Faktum är att jag nu straxt över 40år äger en bostadsrätt som är värd 2.000.000 utan problem, utan en krona i lån. Inte heller min bil, min husvagn, min båt eller min sommarstuga är belånad.
Trots att jag inte har mer än gymnasieutbildning och växte upp med en ensamstående mor som var beroende av diverse bidrag för att "få det att gå runt".
Då vill jag tillägga att även jag nu är "ensamstående", dock varannan vecka.
Jag har "blåställ" på mig på jobbet och behöver gnugga bort både motorolja, smörjfett och rost ur håret efter ett arbetspass.
Hårt arbete, fokus och självdisciplin kallas det, något som verkar vara mycket främmande för folk idag.
Jag sparade ihop till att betala min första egna lägenhet kontant på 2år när jag började jobba o fortfarnade bodde hemma hos morsan, då var min timlön 46.50:-....
Efter det har jag köpt, renoverat och sålt ett dussintal lägenheter och 2 hus under årens lopp, även byggt ett helt nytt hus...
Många lååååååånga dagar "obetalt" arbete, många nätter, många helger...
Men nu sitter jag här och betalar 3500:- i månaden för samma sak som de på andra sidan gatan betalar 10.000:- för...