• Anonym (.)

    Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna

    Inte minst poliser som blev hårdutsatta och känna av vilket hat dem fick med sig. Det stora onödiga våldet dem fick på sig. Oerhört hemskt med all skadegörelser.

    Och det stämpeln som Islam fick med sig. Islam har alltid blivit utpekad som våldsam religion.

    Det fanns nog några moskéer som uppmanade sina medlemmar/muslimer att inte gå och skapa upplopp, att inte ens vara där när koranbränningen skulle ske (eller skedde). Att istället vara hemma hos sig med sin familj och om man kände sig ledsen eller arg, var alla hjärtligt välkomna till moskén.

    Nu när  det stora upploppet ägt rum, så blir man mycket kritisk mot Islam och invandring rent generellt som har sin bakgrund ifrån muslimska länder, så gör det mig så ledsen och orolig.

    Hur många människor har egentligen gått ifrån Vänstern till Höger? Hur många har plötsligt ''vaknat'' och börjat bli rasistiska?

    Detta beteende är inget nytt, det har hänt många gånger och ju oftare det sker, desto mer tröttnar naturligtvis människor på att ha invandring ifrån muslimska länder.

    Jag vill veta: Har DU som person, själv gått ifrån ett parti och tänkt att SD är ett bra parti, trots allt. Med tanken på att SD:s nya förslag dykt upp, vad tycker du själv om förslagen och något du skarp börjar gilla med allt som handlar om invandringspolitik och stänga gränserna och/eller återvandring m.m.

    Jag är opartiskt. Jag känner bara mest sorg, över allt som har hänt. Både mot myndigheter, staten, tjänstemän och religion och människor som blivit utsatta efter dessa händelseförlopp eller helt enkelt blivit rasister.

  • Svar på tråden Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna
  • Anonym (Emma)

    Toleransen började tryta redan när de första moskéer byggdes utan att rådfråga det svenska folket. Vi fick aldrig rösta om vi ville ha moskéer överhuvudtaget. 
    Beslut togs över huvudet på oss och vi fick snällt acceptera alla förändringar.
    Nej, jag har personligen inte gått över till sd då de varken vill gå ur EU och inte har några idéer om hur de ska minska invandringen, vilket redan är försent för att ändra iallafall, och inte har några planer att förbättra landet. Det är som vanligt politiskt teater.
    Jag trodde de som skrek om folkutbyte  var tokiga foliehattar men det verkar som just det är planen långsiktigt. Det föds fler invandrarbarn än etniskt svenska i Göteborgs kommun. De är fler i de lägre årskurserna. 
    Jag kan inte svara på om rasismen ökat men toleransen har definitivt minskat.

  • Anonym (XXX)

    Jag har varit Sd så länge som partiet har funnits, nästan. Sd har hela tiden haft rätt, och nu med. Så jag kan inte bli mer övertygad än jag redan har varit, men jag är på ett sätt lite "skadeglad" över det som skedde i helgen, just för att det har fått fler att vakna. Jag vill ha så hårda åtgärder som möjligt mot invandringen, och för återvandring, och naturligtvis för utvisning av brottslingar. 

  • Anonym (Deeeeeee)

    DE senaste dagarna. Inte dem. Herre jösses.

  • Anonym (Ulla)

    Bortsett från politiken som är en helt egen diskussion.
    Så är det SORGLIGT att vi har människor i det här landet som tar sig friheten att anfalla polisen. En av de tydligaste utposterna av det trygghetssystem som det här landet har, våra poliser. Och räddningstjänsten generellt. Vem tycker själv att hen har rätt att anfalla dem? Kasta sten? Skrika? Förstöra bilar? Samma personer har och kommer alltid att ha full rätt att få stöd om det nästa gång är deras pappa som får ett hjärtstopp eller deras mamma som råkar köra torrkok i köket så att brandkåren måste komma. Men med vetskap (hoppas jag) att den insatsen kan bli fördröjd pga man måste vänta in polis innan man vågar köra in i ett område. Kom sen inte och klaga om det blir så. Och förstå att det kan drabba grannar i ditt hus som inte har ett skit med stenkastning att göra.

    Det är tyvärr så att vi i Sverige har en väldigt starkt tillit. Till varandra och till de skyddsnät som det offentliga byggt upp. Vårt system är uppbyggt till tillit snarare än kontroll. Vi behöver inte ha chefen hängande över axeln, vi vet vad som är målet ändå. Vi litar på att folk gör som dom säger och säger det som är sant. Vi har allemansrätt. Vi ger trygghet och möjligheter för alla i tex. form av subventionerad barnomsorg så att alla ska kunna arbeta eller studera. Och detta vill vissa förstöra. 

    Här har vi en person som man också kan och får tycka vad man vill om men han har sökt tillstånd och givits detta. Till vissa platser kom han inte ens om jag förstått saken rätt. ÄNDÅ tog stora grupper av människor "tillfället i akt" att skrika, förstöra och utöva våld mot poliser. Jag förstår att man kan känna sig kränkt när någon säger att hen ska elda upp en helig skrift. Men det är inte en anledning till att  anfalla polisen. Utan ta då den kränktheten och stå ännu stadigare för det du tror på utan våld. För nu är det så i vårt land att man har en grundlagsskyddad rättighet att uttrycka sina åsikter och passar inte det så.....

  • Anonym (galet)
    Chokladkulan skrev 2022-04-22 16:27:05 följande:
    Du låter inte direkt opartisk. Snarare tvärtom. Jag tänker rösta på SD eller afs är så trött på dessa araber nu. Är själv hbtq person och de människorna tex muslimer är de värsta mot oss hbt-personer! Ingen pratar om det heller vilket är helt sjukt. Väljer hellre SD då inte för att de är direkt bättre men svenska människor tenderar att vara mer verbala och inte så aggressiva och fysiska mot en som de från Mellanösternkulturer. Har blivit utsatt så himla mycket och BARA av utländska personer. Tycker inte islam har i Sverige att göra sen de kom hit har det BARA var problem t.o.m. svenskar flyttar ju från områden enkom pga dessa. Ingen vill vistas i tex rosengård eller nån annat sånt område. Tycker man ska fråga sig själv och ställa frågan nämn 3 positiva saker som invandringen från mellanöstern fört med sig? Det finns inget! Det är bara problem och misär tror de flesta är rätt trötta på dem om jag ska va ärligt. Det måste bli någon förändring 
    En hbtq-person som röstar SD? Really? Det är ju galenskap på en ny nivå.
  • Anonym (D)
    Anonym (galet) skrev 2022-04-22 16:47:27 följande:
    En hbtq-person som röstar SD? Really? Det är ju galenskap på en ny nivå.
    Fast dessa kulturer är ju ännu mer högerextrema än SD så det är ju förståeligt. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (galet) skrev 2022-04-22 16:47:27 följande:
    En hbtq-person som röstar SD? Really? Det är ju galenskap på en ny nivå.
    Fast vilken herre tror du blir hårdare mot HBTQ-personerna? Jimmie Åkesson, eller en Kalif eller Ayatollah..? För det är mot det senare vi är på väg. På många orter i lande föds det fler muslimska barn än kristna/svenska nu. Och det VISSTE vi i Sd, att det skulle bli så, p.g.a. muslimerna gifter bort sina döttrar så tidigt, och det är status att föda många söner in i sin makes klan (döttrarna är en trist biprodukt). 
  • Anonym (galet)
    Anonym (D) skrev 2022-04-22 16:51:41 följande:
    Fast dessa kulturer är ju ännu mer högerextrema än SD så det är ju förståeligt. 
    Det finns partier att rösta på, som varken är hbtq-fientliga eller högerextrema. Att som hbtq-person rösta på ett hbtq-fientligt person är i mina ögon mycket märkligt.
  • Anonym (Jgt)

    Ogillar man den svenska lagstiftningen som värnar om rättigheten att uttrycka sin åsikt kan man ju demonstrera mot detta genom att elda upp den svenska lagboken istället för att bli våldsam. Samtidigt är det konstigt att de väljer att bo i ett land som Sverige om de nu ogillar vår lagstiftning så mycket som de gör. Jag trodde att de kom till Sverige för att de gillar fred och frihet bättre än krig och lagar som baseras på religion.

  • Anonym (Ulla)
    Anonym (Jgt) skrev 2022-04-22 17:19:52 följande:

    Ogillar man den svenska lagstiftningen som värnar om rättigheten att uttrycka sin åsikt kan man ju demonstrera mot detta genom att elda upp den svenska lagboken istället för att bli våldsam. Samtidigt är det konstigt att de väljer att bo i ett land som Sverige om de nu ogillar vår lagstiftning så mycket som de gör. Jag trodde att de kom till Sverige för att de gillar fred och frihet bättre än krig och lagar som baseras på religion.


    Eller hur. Man kan som alla vet inte både käka kakan och ha den kvar. 
Svar på tråden Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna