• Fri 22 Apr 2022 21:48
    4561 visningar
    6 svar
    6
    4561

    Någon som gjort abort efter v18???

    Kommer behöva avsluta min graviditet i v19..
    någon som har erfarenhet av det som kan berätta hur det var? 

  • Svar på tråden Någon som gjort abort efter v18???
  • Anonym (Anony­m)
    Fri 22 Apr 2022 22:05
    #1

    Nej men i vecka 16. Om du gör abort i vecka 19 kommer det gå till på ungefär samma sätt antagligen. Som det var för mig så fick jag åka till sjukhuset ett par dagar innan och ta en tablett, jag antar att det dödade fostret. Sedan blev jag inlagd och igångsatt och fick krysta ut fostret. Moderkakan tog de ut i ett annat rum med mer ljus och vinkel osv för att se att precis allt kommit ut. Lycka till!

  • Anonym (...)
    Sat 23 Apr 2022 00:40
    #2

    Jag avbröt så sent så jag fick ansöka om tillstånd vilket inte var några problem men....

    Jag fick en dag komma in och få några tabletter och sen komma in en dag och föda fram fostret. Hade med mig en kompis. Jag fick all smärtlindring jag ville/behövde. När vattnet väl gått så gick det ganska snabbt, han föddes i toaletten-som var förberedd om det skulle ske-
    Jag fick välja om jag ville se eller inte. Tyvärr tycker jag de gjorde det lite osmidigt och la honom bara rakt upp o ner i ett bäcken. Hade nog känts bättre om tex lindat in i en handduk. Vet andra som fått ett fotavtryck. 
    Jag ska inte ljuga, det är som en förlossning men går nog lite snabbare och när fostret väl kommer ut så gör det inte lika ont-inte så stort-  men det är bara be om smärtlindring, tens, lustgas, morfin eller annat som de kan erbjuda. Jag var i samma rum när moderkakan kom ut bara på sängen. 
    Fick åka hem på kvällen behövde bara kissa innan. 

  • Anonym (...)
    Sat 23 Apr 2022 00:44
    #3

    Sen...precis som med förlossningar, ingen annan är den andra lik. Hur det kommer vara  just för dig vet du inte förren efteråt. Men mitt tips ha med dig någon som du känner dig trygg med. Ta med dig tex padda så du kan se på film el lyssna på ljudbok, musik kanske ha med korsord eller något litet spel för man vet ju inte riktigt hur lång tid det kommer ta. 
    Jag beklagar verkligen, det är en sorg och är en saknad. 

  • Sat 23 Apr 2022 23:10
    #4

     Beklagar det du kommer gå igenom.


    Jag gjorde ett sent avbrytandet förra året i april. 


    finns en grupp för oss som gjort det på fb. ?livet efter sent avbrytandet ? heter den. 


    har du inte fb så skriv privar till. Oh så berättar jag mer. 

  • Sat 23 Apr 2022 23:12
    #5

    Avbrutit i vecka 19+4. Du får gärna skriva till mig om du vill prata.

  • Tue 26 Apr 2022 19:09
    #6
    Semlan3 skrev 2022-04-23 23:12:51 följande:

    Avbrutit i vecka 19+4. Du får gärna skriva till mig om du vill prata.


    Kände du av något av första tabletten man får ta två dygn innan? 
Svar på tråden Någon som gjort abort efter v18???