• Melanie3490

    Lämnad pga depression!! neep help.

    Hej! efter 2 år har min sambo lämnat mig för han mår dåligt. vi har alltid haft en stor stor kärlek till varandra och ett underbart förhållande med så mycket känslor och kärlek till varandra. kort sammanfattat så förlovade vi oss 1 jan 2022, (det var ett stort steg för honom) 20 dagar efter det ungefär skicka han ett sms när jag var på jobb att han skulle hem tilll sina föräldrar.  jag fatta ingenting. Han berättade efter det hur dåligt han mått, alltså riktigt riktit dåligt. Inte ens orkat gå upp från sängen men tvingat sig själv endå osv osv. Vi bestämde att bo ifrån varandra och endå vara tillsammans. jag var såå förvirrad och ledsen. vi pratade mycket och han var väldigt tydlig med att hans kärlek o känslor till mig inte hade ändrats och att han inte mådde dåligt pga vårt förhållande. Vi försökte ha ett förhållande och bo ifrån varandra men bara efter 2-3 veckor gjorde han slut. Han grät lika mycket som mig och var så så ledsen över det. Han mår ju fruktansvärt dåligt, han sa han skulle söka hjälp men gjorde de inte. Vi fortsatte ha kontakt 1 månad efter vi gjorde slut, han öppna upp sig mer för mig om sitt mående, vi träffades då o då och sov över, hade mycket kontakt på sms osv. och han va väldigt väldigt kärleksfull. tills nu för 4-5 dagar sen sa han att vi skulle bryta vår kontakt helt, för han kände han har så mycket känslor för mig så han lägger mycket tid o  energi på vår relation som han egentligen behöver lägga på sig själv. Jag är fortfarande chockad, jag begriper inte hur han resonerar. Jag har väldigt svårt att förstå varför man gör slut med någon för att man mår dåligt. han var jätte jätte ledsen när vi sa hejdå och sa han älskade mig så många gånger. ända sen vi gjorde slut har han alltid sagt att han hoppas att det blir vi igen i framtiden, att jag är allt han vill ha, men att han måste må bra för att vi ska kunna ha ett fungerande förhållande. Och jag är tvärtom, mår jag dåligt vill jag ha  min sambos stöd och kärlek. men han trycker bara bort mig. jag vill bara stötta han och finnas där men det går inte. Jag är så ledsen och jag väntar bara på att han ska höra av sig. Jag behöver råd från er som varit i liknande/samma situation. Vi var som allrabästavänner och ända tills vi sa upp kontakten och när vi sa "hejdå" sa han så fina saker. Men efter vi gjort slut har han börjat följa massa tjejer som han tidigare legat med osv och tagit upp kontakten med dem. Varför gör man det om man mår så dåligt och behöver fokusera på sig själv??

Svar på tråden Lämnad pga depression!! neep help.