• Jagharingenfantasi20

    Gå på Rammstein konsert i v30?

    Har möjlighet att köpa en biljett till Rammstein i sommar. Hade varit hur kul som helst om man hade kunnat gå!!! 
    Jag kommer vara gravid i v30 då, är det skadligt att gå på konsert med tanke på ljudvolymen?
    tänker ju också att bebis är väl inkapslad och är i vatten med. 

    jag hade givetvis tänkt att fråga min BM, men vill gärna höra andras tankar och åsikter först 

  • Svar på tråden Gå på Rammstein konsert i v30?
  • Anonym (Nä)

    Det är inte speciellt farligt för barnet. Antar att detta är sin första graviditet. Du kommer med största sannolikhet inte orka gå på konsert i vecka 30. 

  • Anonym (Ända)

    Det ända jag skulle tänka på som skulle få mig att avstå är ifall du har blivit avstängd från ditt jobb pga covid för om du har blivit det så hade jag inte utsatt mig för att gå just pga folktätheten och smittorisk som gravid.

  • Anonym (D)

    Det är högt och rejäla vibrationer. jag har blivit avstängd från vissa lokaler i mitt jobb som inte ens är i närheten av samma ljudnivå. Jag kör på klassikern, är det jobbigt för mina öron och gör ont så håll dig undan. Det är inte värt risken. Och jag har redan hörselskador från att gå på konsert som ung för jag inte hade öronproppar. Det säger en hel del om ljudnivån.  
    Sen är det mycket folk som trängs och det gör ont och är läskigt att bli armbågad i magen. Eftersom man har dåligt immunförsvar kan du dra på dig virus, vara förkyld och såpass gravid är skitjobbigt. Och sen kan man ha allmänt ont och vara trött. 

  • Cinapuffen

    Jag gick på Rammstein när jag var höggravid med min son. Hade då sittplats långt upp och la både min och sambons vinterjacka över magen som dämpning. Glad

    Nu är jag gravid igen och kommer att vara i v.20 när jag ska på Rammstein i sommar. Det värsta är att det är både fredag och lördag vi ska på och det är ståplatser. Så vet inte riktigt hur jag ska göra. Obestämd Vill sååå gärna se dom igen, men är rädd om bebben och magen..

  • Jagharingenfantasi20

    Tack för svar! 
    Jag är inte orolig för smitta, har en 1åring här hemma så svårt att undvika förkylning osv (: 
    det är enbart pga ljudvolymen jag tänker på i Max 2h. Kan helt förstå att man får avstå arbetet om det är buller varje dag!!!!

  • Jagharingenfantasi20

    Vad kul Cinapuffen!!! 


    åh segt med ståplats, det förstår jag verkligen. Du får ta med en picknick pall hihi. jag har sittplats isåfall, hade absolut inte orkat stå om man är så långt gången som v30 haha!! 


    jag funderar enbart på att se Rammstein då, struntar nog i förbandet. Vill inte ?riskera? det isåfall. Meeeeen har inte pratat med BM och har inte hört att det ska vara farligt ? ÄN (:

  • Anonym (D)
    Jagharingenfantasi20 skrev 2022-04-26 19:18:22 följande:

    Tack för svar! 
    Jag är inte orolig för smitta, har en 1åring här hemma så svårt att undvika förkylning osv (: 
    det är enbart pga ljudvolymen jag tänker på i Max 2h. Kan helt förstå att man får avstå arbetet om det är buller varje dag!!!!


    Jag fick inte ens utsättas för över 80 dBA i nån minut som gravid. Jag har för mig en medelstor konsert ligger på 100 dBA. Men jag har varit på konsert med första barnet då i v 22 när jag inte var påläst och det gick bra men jag vågade aldrig chansa med de andra när jag hade mer information. Men det bästa är ju att prata med sin barnmorska och så får man gör sin egen bedömning :)
  • Emmfri90
    Cinapuffen skrev 2022-04-25 09:22:15 följande:

    Jag gick på Rammstein när jag var höggravid med min son. Hade då sittplats långt upp och la både min och sambons vinterjacka över magen som dämpning.  // Glad

    Nu är jag gravid igen och kommer att vara i v.20 när jag ska på Rammstein i sommar. Det värsta är att det är både fredag och lördag vi ska på och det är ståplatser. Så vet inte riktigt hur jag ska göra. Obestämd Vill sååå gärna se dom igen, men är rädd om bebben och magen..


    Kul! Vi kommer va i nästan samma vecka på Rammstein då! :D
    Min sambo köpte biljetter till mig i present innan de blev uppskjutet (och innan graviditet) så har längtat länge nu, jag kommer va i v18 på konserten.
    Har försökt läsa mig till hur jag ska göra och kommer såklart fråga barnmorskan när vi ska dit (inte haft första besöket än) men läst om många som varit på konsert långt senare och det har inte varit några problem så jag är änsålänge inställd på att gå:) vi har iofs sittplatser.
    Du kanske kan få byta biljetter med någon till sittplatser? Om du hittar nån som vill stå på ex Facebook eller nått :)
Svar på tråden Gå på Rammstein konsert i v30?