• Anonym (Kille i förhållande)

    Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?

    Är det okej att din kille kollar på porr?
    Vill du att han berättar om det? Visar dig? Att ni tittar tillsamman? Blir du ledsen sårad om han kolla utan dig? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?
  • Anonym (Stör mig)

    Sånt stör mig. Jag ser mig själv som mer än kapabel att tillfredställa en mans sexualitet och försöker göra det klart att vill en man jag är tillsammans ha mer sex, pröva något han funderat på (inom rimliga gränser) så är det bara att fråga. Vill han bara koppla av och bli tillfredställd snabbt, ja då kan jag göra det med.

    Vill han se så har jag inga problem att strippa, posera eller onanera framför honom...så han kan få se soloscener "porr" på riktigt om han vill det. Jag ser dessutom bra ut, det vet jag. 

    Så jag tycker inte det skall finnas ett behov av porr eller att han onanerar när han är tillsammans med mig. kanske om vi blir gamla ihop, jag ser ut som ett skröppligt russin att han kan kolla sånt DÅ.

    Jag skulle inte bli jättearg eller göra slut, eller ens förbjuda, men det hade gjort mig ledsen om han ändå vill. För jag känner mig otillräcklig om han håller på med sånt och jag är villig att ge mer om det är för lite. 

  • Drottningen1970
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 06:41:11 följande:

    Sånt stör mig. Jag ser mig själv som mer än kapabel att tillfredställa en mans sexualitet och försöker göra det klart att vill en man jag är tillsammans ha mer sex, pröva något han funderat på (inom rimliga gränser) så är det bara att fråga. Vill han bara koppla av och bli tillfredställd snabbt, ja då kan jag göra det med.

    Vill han se så har jag inga problem att strippa, posera eller onanera framför honom...så han kan få se soloscener "porr" på riktigt om han vill det. Jag ser dessutom bra ut, det vet jag. 

    Så jag tycker inte det skall finnas ett behov av porr eller att han onanerar när han är tillsammans med mig. kanske om vi blir gamla ihop, jag ser ut som ett skröppligt russin att han kan kolla sånt DÅ.

    Jag skulle inte bli jättearg eller göra slut, eller ens förbjuda, men det hade gjort mig ledsen om han ändå vill. För jag känner mig otillräcklig om han håller på med sånt och jag är villig att ge mer om det är för lite. 


    Du ser inte att onani kan fylla ett annat behov än sexuell aktivitet med en annan människa?
  • Anonym (Bryr mig ej)

    Bryr mig inte. Ända gången om det skulle påverka mig negativt är om han aktivt väljer att titta på porr och tillfredsställa sig själv istället för att vilja ha sex med mig.

    Men om han tittar på porr för att lätta på
    trycket så bryr jag mig inte för jag gör det även själv. 

  • Tukt

    Ser det nog mer som ett större problem om ena parten, i stället för att diskutera saken med den andra, i stället slänger in en omröstning om det på Familjeliv.
    Och dessutom är för lat för att scrolla igenom ett tusental liknande trådar där svaren spretat så extremt att man snabbt inser att det är en fråga med fler än ett svar på.

  • Anonym (Stör mig)
    Drottningen1970 skrev 2022-04-25 06:47:48 följande:
    Du ser inte att onani kan fylla ett annat behov än sexuell aktivitet med en annan människa?
    Jo kanske, och vill han verkligen onanera istället för att jag gör det åt honom så får han ju givetvis göra det. Men jag tror att onani är något som främst är ett substitut för sex. I brist på sex. Jag vill inte att eventuell man jag kanske träffar skall behöva ha den bristen för jag känner mig väldigt kapabel att kunna täcka det behovet och överkompensera det.

    Ger en man mig hela sin sexualitet så lovar jag att hantera den och försöka hålla honom nöjd, mer än nöjd. Så det skulle kännas som ett misslyckande från min sida om han sitter där och runkar då.
  • Drottningen1970
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 07:11:27 följande:
    Jo kanske, och vill han verkligen onanera istället för att jag gör det åt honom så får han ju givetvis göra det. Men jag tror att onani är något som främst är ett substitut för sex. I brist på sex. Jag vill inte att eventuell man jag kanske träffar skall behöva ha den bristen för jag känner mig väldigt kapabel att kunna täcka det behovet och överkompensera det.

    Ger en man mig hela sin sexualitet så lovar jag att hantera den och försöka hålla honom nöjd, mer än nöjd. Så det skulle kännas som ett misslyckande från min sida om han sitter där och runkar då.
    Så med andra ord förstår du inte alls att onani fyller ett annat syfte än som substitut till sex med en partner.
  • Anonym (Stör mig)
    Drottningen1970 skrev 2022-04-25 08:44:55 följande:
    Så med andra ord förstår du inte alls att onani fyller ett annat syfte än som substitut till sex med en partner.
    Vilket syfte skulle det fylla om inte som substitut för sex då?
  • Anonym (V)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 07:11:27 följande:
    Jo kanske, och vill han verkligen onanera istället för att jag gör det åt honom så får han ju givetvis göra det. Men jag tror att onani är något som främst är ett substitut för sex. I brist på sex. Jag vill inte att eventuell man jag kanske träffar skall behöva ha den bristen för jag känner mig väldigt kapabel att kunna täcka det behovet och överkompensera det.

    Ger en man mig hela sin sexualitet så lovar jag att hantera den och försöka hålla honom nöjd, mer än nöjd. Så det skulle kännas som ett misslyckande från min sida om han sitter där och runkar då.
    Men om ni är ifrån varandra ett par dagar, tycker du att onani är ok då? Och är porr ok då?

    (Själv föredrar jag givetvis sex med partner än onani, men det är inte alltid möjligt, så ibland får jag klara det på egen hand.)
  • Anonym (Tillsammans)

    Vi skulle se tillsammans men han skulle få göra det själv också. Skulle inte behöva smussla för mig..

  • Anonym (Stör mig)
    Anonym (V) skrev 2022-04-25 08:56:09 följande:
    Men om ni är ifrån varandra ett par dagar, tycker du att onani är ok då? Och är porr ok då?

    (Själv föredrar jag givetvis sex med partner än onani, men det är inte alltid möjligt, så ibland får jag klara det på egen hand.)
    Då skickar jag hellre filmer eller bilder på mig han kan runka till istället. Även där är jag anpassningsbar med vad han vill se osv. När jag har vart tillsammans med någon och vi vart isär skickar jag sånt oavsett. 
Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?