• JaneSmith123456

Min kille kollar på unga lättklädda tjejer på instagram medan jag väntar vår dotter

Hej,

Jag har ett relationsproblem som jag verkligen inte kan prata med någon om, så jag vänder mig till er för hjälp!

Jag och min kille har varit ihop i 2 år. Vi är nu båda 35. Han är en underbar, kärleksfull, bekräftande person. 

Nyss råkade jag bli gravid och efter en del funderande bestämde vi för att behålla. 

Det första året vi var ihop låg vi minst en gång varje dag, det andra året har det varit tre-fyra ggr/veckan. 

Men sedan min graviditet har börjat synas mkt har vi inte legat på tre veckor snart. Han avvisar mig på subtila sätt. Vi har inte pratat om detta (än) även om han alltid varit väldigt frispråkig när det kommer till vårt sexliv.

Nu har jag upptäckt att han börjat följa konton från porriga OnlyFans-tjejer på instagram, vissa ganska grova explicit konton. Alla tjejer ser väldigt unga ut, max 22 år. 

När jag upptäckte detta snokade jag i hans mobil och såg att han sparat ännu mer bilder på sin IG, bl a från en tjej som ser ut att vara MAX 19 år och är helt platt och otroligt smal. Hon lägger upp bilder och filmer på sitt skrev i ?barntrosor? dvs urtvättade trosor med seriefigurer, regnbågar och volanger, och han har sparat flera av hennes ?skrevfilmer?.

När jag upptäckte detta grät jag ohejdbart och inte kunnat sluta. 

Är jag galen som tycker det här är hemskt och borde/kan jag ens hindra honom från att titta på lättklädda tjejer på instagram? 

Vad gör det egentligen liksom om han behöver ?material? för sin egen pleasing när han inte vill/pallar ligga med mig längre? Men hur går det här ihop att han snart får en dotter?

Är vad jag gjort, dvs snokat i hans mobil, värre? Jag snokade efter att jag sett att han börjat följa porrkontona, vilket ju alla kan se? Eller har jag ?rätt? att snoka i mobilen hos pappan till min blivande dotter?

Jag har börjat tänka ganska mörka tankar, att jag önskar att det här barnet inte fanns ...

Är hans beteende att följa porrkonton mm grovt eller är det sånt ?som killar gör??

Tacksam för svar och råd

• Svar på tråden Min kille kollar på unga lättklädda tjejer på instagram medan jag väntar vår dotter
  • Anonym (prata!)

Varför tror du att det är galet med din reaktion? Varför blir du inte arg, talar om för honom vad du vet? Varför frågar du honom inte varför han inte vill ha sex med dig? 

Ni ska bli föräldrar, ni måste kommunicera! Vill han rädda relationen? 

• Knet

Kärlek är en känsla men en relation är ett avtal mellan två människor. Tyvärr så glömmer många par att prata om avtalet utan "antar" saker. Eller har föreställningar "hur en relation ska vara" utan att inse att den andra kanske inte ser det på samma sätt, eller att ni två har ett eget avtal som inte alls behöver vara som andra.

Till detta kommer att vi människor är självlögnare av naturen. Om det inte finns ett uttalat avtal så ljuger vi för oss själva och tar oss friheter som vi inte skulle om hade pratat om det och kommit överens. Jag tycker givetvis du ska prata med honom om detta men du får vara beredd på att han kan vara oförstående, skamsen, gå till motangrepp eller något annat helt ologiskt och olikt honom. Just för att en del av honom givetvis vet att du inte skulle tycka det är ok, han känner ju dig. Men en annan del av honom har ljugit för honom själv, eftersom ni aldrig pratat om det, och saker har bara "blivit" som de blev.

Visst finns det risk att du egentligen skaffar barn med en "pojke", kanske inte bästa läget. Och att det med barn och dina kroppsliga förändringar stör hans omogna uppfattning om en relation. Men som för många andra föräldrar så kan det kvävas tid att växa in i nya roller. Att han rätt snart när situationen förändras växer till sig och blir både en bra partner och pappa. Det kan också ha uppstått missförstånd just för att ni inte pratat tillräckligt mycket.

Men det är viktigt att inse att avtalet inte behöver se ut som alla andras men både du och han har minimikrav ni inte kan rucka på, och sedan andra saker ni kan kompromissa om. Du måste fundera på vad dina minimikrav är på en relation och på din partner. Och istället för angrepp gärna utgå ifrån "Jag behöver...." och förklara för honom vad du behöver. Om hans orgie i att se unga tjejer stör din känsla av hur han ser på dig, så ska du naturligtvis berätta det. Så han förstår. Inte bara "vad äcklig du är" utan förklara dina känslor och behov.

Sidospår, men bara för att ge som exempel om något annat i avtalet som inte alls är självklart. Jag känner ett par där killen var tveksam till att skaffa barn eftersom han inte riktigt kunde se sig själv i rollen som pappa med spädbarn. Men de pratade om saken och kom överens om att hon skulle ta det större lasset i den perioden, och han ett större lass senare. Fungerade utmärkt och han är en helt fantastisk pappa. Allt behöver inte vara som andra, du och han bestämmer hur ni vill ha det.

• Anonym (Bizz)

Han tänder nog helt enkelt inte på din gravida kropp, det är inte konstigare än så.
    Varför spelar det dig någon roll att tjejerna han tittar på är "platta och formlösa"?
    Var du väldigt smal innan du blev gravid?

Alla män tänder inte på gravida och det är egentligen inte så konstigt.

Att snoka i hans mobil är däremot oförlåtligt, en sak jag hade lämnat en partner för.

Svar på tråden Min kille kollar på unga lättklädda tjejer på instagram medan jag väntar vår dotter