• Wed 27 Apr 2022 00:29
    2195 visningar
    5 svar
    5
    2195

    Hur tidigt efter symptom kan man testa?

    jag är på äl+8 vilket är väldigt tidigt. Har dock börjat känna av symptom som lätt ömma o brännande bröst, öm under naveln ibland. undrar då när jag kan börja testa? eftersom att symptom betyder hcg OM det nu förhoppningsvis skulle vara så att jag kanske e gravid.

  • Svar på tråden Hur tidigt efter symptom kan man testa?
  • Anonym (.)
    Wed 27 Apr 2022 08:12
    #1

    Jag tror inte riktigt det är så att symptom= hcg. Det är ju andra hormoner som ökar i graviditeten som progesteron och östrogen, och jag tror att de symptomen du beskriver har mer med de hormonerna att göra. Det kan ju vara tecken på tidig graviditet men tyvärr kan man ju få samma symptom innan mens också :) Tycker du ska försöka hålla dig till minst äl+10 iallafall, men du kan inte räkna med ett säkert resultat så pass tidigt heller :)

  • Wed 27 Apr 2022 09:15
    #2

    Tack för svar, ja de e ju så svårt att avgöra då jag har mycket besvär mellan äl och mens. Men aldrig brukar jag ha ömma bröst men men får se

  • Wed 27 Apr 2022 11:19
    #3
    Hopsanhejsan skrev 2022-04-27 00:29:06 följande:
    Hur tidigt efter symptom kan man testa?

    jag är på äl+8 vilket är väldigt tidigt. Har dock börjat känna av symptom som lätt ömma o brännande bröst, öm under naveln ibland. undrar då när jag kan börja testa? eftersom att symptom betyder hcg OM det nu förhoppningsvis skulle vara så att jag kanske e gravid.


    Jag har börjat testa från äl+8 (: så testa på du och lycka till! 
  • Anonym (.)
    Wed 27 Apr 2022 12:01
    #4

     Jag vet själv att det är suuupersvårt att hålla sig, men du sparar pengar och får ett mer tillförlitligt resultat ju längre du håller dig :) 

  • Wed 27 Apr 2022 14:57
    #5

    Ja denna gången väntar jag nog till dag 14 minst

Svar på tråden Hur tidigt efter symptom kan man testa?