• Plopps80

Mår dåligt efter mens, efter abort

Lååångt!

Jag är en kvinna på 42 år. Har haft problem med rikliga blödningar i flera år. Störtblöder och har stora klumpar vid mens. Har inte ägglossning varje månad. För ett år sedan blev jag gravid av misstag och gjorde medicinsk abort i ett mycket tidigt skede. Några dagar efter aborten började jag må fruktansvärt dåligt psykiskt. Jag kände mig rädd, uppjagad, stressad och hade ångest. Fick som tvångstankar och var konstant nedstämd. Pratade med gynekolog som sa att när man slår ut hormoner så här kan man må dåligt. Hon trodde det skulle gå över på 6 månader. Det dåliga måendet blev med tiden bättre och varade inte konstant men däremot dyker det upp efter mensen. Jag har alltid haft pms innan mens men känner inte av det alls längre. Från 3:e dagen efter mensen är slut och fram till ägglossning mår jag dåligt. Är nedstämd, trött och har ett litet ångestpåslag konstant. Har också lite tvångstankar. När ägglossningen kommer eller tiden för (ägglossar inte varje månad) så är symtomen som bortblåsta. Har varit i kontakt med her care en kvinnoklinik och fått hjälp med biodentisk progesteronkräm. Detta har hjälpt mot störtblödningarna. Äter oxå järntabletter. Dom kan dock inte svara på vad mitt dåliga mående efter mensen beror på. De tror att det kan vara obalans i signalsubstansern. Är det någon kvinna som varit med om samma sak? Eller någon som har några tankar på vad detta kan bero på?

Jag äter 
    kalcium/magnesium 
    B12 komplex 
    järntabletter 
    D vitamin 
    Omega3 (mådde märkbart bättre när jag började med denna) 

Svar på tråden Mår dåligt efter mens, efter abort