• Julgranskulan

    Stimulerad Cykel IVF

    Hej, jag är lite dålig på alla förkortningar Skäms. Men jag och min sambo har försökt med IVF i mer än tre år och har sju misslyckade embryo återföringar, inga positiva gravid test och tre hormonbehandlingar bakom oss. Nu har vi två embryon som är frysta på dag fem.

    Jag har nu opererat bort min äggledare, då den var vätskefylld. Vilket de antydde vid första ultraljudet, innan första hormonbehandlningen. Men inte gjorde något åt. Varit väldigt frustrerad och ledsen över detta, när de kom och sa inför våran sista hormonbehandling att det var bäst att ta bort äggledaren innan återförande. Kunde de inte tänkt på det innan? 

    Det har blivit relativt många ägg vid ägguttagen, 16, 8 och 14, men bara 1, som vi satte in på dag två. 6 och 2 som gått vidare till blastocyster. Vilket får mig att undra om det kan vara inflammationen, som gjort att de fått sämre kvalite! Har även endometrios och min sambo har haft lite färre simmare, som varit rörliga. Vi har därför gjort ICSI. 

    Nu ska vi iallafall göra en stimulerad återföring, vilket vi inte gjort innan. Har tagit synerela (nässpray), från 5 januari och ska snart börja med provera, om mina prover ser bra ut. Vid  blödningsstart, ska jag börja äta Prognynon 2mg x3. Efter återföring ska jag börja med Lutinus 100mg 1x3 och Cyclogest 400mg 1x2. 

    Är det några andra som har gjort stimulerad cykel och lyckats, vi är nervösa, då vi inte bara gjort det i normal cykel innan. 

    Vad kan jag förvänta mig? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-04-28 11:51
    Då vi bara gjort det i normal cykel*

Svar på tråden Stimulerad Cykel IVF