• Anonym (M)

Vul i vad jag var säker på i vecka 7 men såg ut att vara i v.4-5..kört?

Är så ledsen. Enligt sista mensen och ägglossning borde jag vara i vecka 7 men enligt mätningarna skulle jag vara i 4-5. Det är ju helt omöjligt. Min kille har varit bortrest och jag blev sen sjuk så jag vet ungefär när det blev till.

Visst måste det vara missfall? Är så ledsen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-04-28 12:59
    Det var alltså varken foster eller gulsäck, bara en hinnsäck.

• Svar på tråden Vul i vad jag var säker på i vecka 7 men såg ut att vara i v.4-5..kört?
  • Anonym (4)

Låter tyvärr som ett MA. Men det ska alltid bekräftas med ett VUL till så pass tidigt. VUL bör göras v.8 för att vara helt säker även om det inte verkar lovande i ditt fall.

• Anonym (M)
    Anonym (4) skrev 2022-04-28 21:45:05 följande:

Låter tyvärr som ett MA. Men det ska alltid bekräftas med ett VUL till så pass tidigt. VUL bör göras v.8 för att vara helt säker även om det inte verkar lovande i ditt fall.

Ja, jag är rätt säker på det. MA exakt samma vecka som sist, känns som det är nått fel på mig. Dom gjorde ett vul. Om hcgt inte fördubblats imorn så är det inte en fungerande graviditet sa dom. Jag är ju dock rätt säker redan nu. Så ledsamt.
  • Anonym (4)

Beklagar verkligen! Jag vet hur det känns, jag hade 4 m.f före första barnet kom.

• Anonym (M)
    Anonym (4) skrev 2022-04-29 13:31:58 följande:

Beklagar verkligen! Jag vet hur det känns, jag hade 4 m.f före första barnet kom.

Tack. Det är andra på raken. Var så säker på att det skulle gå bra den här gången för jag hade så många symptom.

Men det gick bra för dig till sist? Har du fått flera missfall sen? Ursäkta frågorna men blir orolig att jag inte kommer kunna få fler barn.
  • Anonym (4)
    Anonym (M) skrev 2022-04-29 18:49:19 följande:
    Tack. Det är andra på raken. Var så säker på att det skulle gå bra den här gången för jag hade så många symptom.

Men det gick bra för dig till sist? Har du fått flera missfall sen? Ursäkta frågorna men blir orolig att jag inte kommer kunna få fler barn.
    3 m.f är väldigt ovanligt så är det MA nu igen brukar det gå vägen gången därpå. Jag fick m.f både med egna och andras ägg så problemet var mitt immunförsvar. När jag fick rätt dos medicin fick jg tom 2 barn till slut. 
  • Anonym (M)
    Anonym (4) skrev 2022-04-29 19:07:18 följande:
    3 m.f är väldigt ovanligt så är det MA nu igen brukar det gå vägen gången därpå. Jag fick m.f både med egna och andras ägg så problemet var mitt immunförsvar. När jag fick rätt dos medicin fick jg tom 2 barn till slut. 
    Tack för att du svarade. Vad var det för fel med ditt immunförsvar? Jag blir alltid väldigt sjuk när jag är gravid, blir förkyld hela tiden, kan det vara ett problem?
  • Anonym (4)
    Anonym (M) skrev 2022-04-29 20:44:12 följande:
    Tack för att du svarade. Vad var det för fel med ditt immunförsvar? Jag blir alltid väldigt sjuk när jag är gravid, blir förkyld hela tiden, kan det vara ett problem?
    För bra immunförsvar vilket gör att kroppen stöter bort embryon och foster. Hjälpte med immundämpande mediciner. Tvärtom mot dig alltså. vet inte om upprepade infektioner spelar in vad gäller m.f tyvärr.
  • Anonym (M)

Nu har jag varit på några fler kontroller och mitt hcg hade inte fördubblats på två dagar. Hcg låg på ca 23000. Eftersom jag plussade den 9/4 Måste det väl vara MA? Dom kunde varken se gulesäck eller foster bara en hinnsäck som fortsätter växa. 
    På första vul var hinnsäcken ca 1,1 mm. På andra, två dagar senare mättes den till 5,5 mm. Fortfarande inget foster eller gulesäck. Kan hon mätt fel på första?

Det finns bara ett tillfälle när graviditeten skulle kunnat uppstå och eftersom jag plussade för lite mer än 3 veckor sedan borde det väl vara helt kört?

Det är mitt andra MA/ofostrig graviditet och jag orkar inte vänta på besked då jag tycker det är ganska uppenbart att det är ett MA. 

Tacksam för alla svar då jag knappt fungerar som människa just nu. 

• Anonym (4)

Det ser inte lovande ut tyvärr. men märkligt att hinnsäcken fortsätter växa. Vad säger läkaren då? Ska du göra ännu fler VUL eller avvakta en blödning eller vad?

• Anonym (M)
    Anonym (4) skrev 2022-05-02 13:49:49 följande:

Det ser inte lovande ut tyvärr. men märkligt att hinnsäcken fortsätter växa. Vad säger läkaren då? Ska du göra ännu fler VUL eller avvakta en blödning eller vad?

Mitt första ma, för inte alls längesen så fortsatte hinnsäcken också växa och därför tog det lång tid för dom att konstatera missfall, vill inte vara med om det igen.

Har man hcg på 23000 måste man ju kunna se något mer än hinnsäck tänker jag. 

Jag ska göra en ny undersökning nu i veckan för att se om dom kommer kunna se någon fosterskugga som han uttryckte sig. Jag har inga andra symptom på Ma/missfall därför tror jag han vill avvakta plus att dom säkert måste göra en till undersökning för att konstatera. 
Svar på tråden Vul i vad jag var säker på i vecka 7 men såg ut att vara i v.4-5..kört?