• Anonym (Irland)

    Irland och dyr levnadsstandard?! Sant?

    Läser att Irland nästan toppar New York som mest dyra stad att leva i.
    Är det verkligen så?! Trodde mer prisvärd stad....

  • Svar på tråden Irland och dyr levnadsstandard?! Sant?
  • Glinda från Oz

    Irland är ett land, New York stad (eller syftar du på delstaten?) Hur mycket det kostar på Irland beror helt på vart man bor. Det är som att fråga vad en villa i Sverige kostar. 

  • Anonym (Irland)

    Är Dublin mer dyrt än Frankfurt?
    Var är bäst levnadsstandard/värt att leva i etc?

  • Anonym (Rikt men)

    Ja det är dyrt att bo på Irland. Det är dessutom att riktigt rövland, inte många år sedan de upphävde abortförbud och de har mycket att jobba med. Otroligt religiöst och gammaldags.

  • Anonym (Irland)
    Anonym (Rikt men) skrev 2022-04-29 20:23:52 följande:

    Ja det är dyrt att bo på Irland. Det är dessutom att riktigt rövland, inte många år sedan de upphävde abortförbud och de har mycket att jobba med. Otroligt religiöst och gammaldags.


    Med i EU iallafall. Tråkigt att det sägs vara dyrt att bo där...
  • Anonym (Rikt men)
    Anonym (Irland) skrev 2022-04-29 20:31:25 följande:
    Med i EU iallafall. Tråkigt att det sägs vara dyrt att bo där...
    Aha, det är du.
  • Anonym (Irland)
    Anonym (Rikt men) skrev 2022-04-29 20:38:46 följande:
    Aha, det är du.
    Det är jag. ;) Trevlig helg! Glad
  • Anonym (Asså ja)

    Vet att när jag var där för ca 10 år sen så kostade en tvåa o innerstan av Dublin ca 20 000-24 000 sek att hyra i månaden iaf. Det är ju ett ultra konservativt/kapitalistiskt land i grund och botten, i stil med USA, så det är inte lätt att bo där om man inte har mycket pengar. 


    Alla unga jag känner på Irland bor antingen hemma eller delar boende med andra människor. 

  • Anonym (Irland)
    Anonym (Asså ja) skrev 2022-04-30 20:24:22 följande:

    Vet att när jag var där för ca 10 år sen så kostade en tvåa o innerstan av Dublin ca 20 000-24 000 sek att hyra i månaden iaf. Det är ju ett ultra konservativt/kapitalistiskt land i grund och botten, i stil med USA, så det är inte lätt att bo där om man inte har mycket pengar. 


    Alla unga jag känner på Irland bor antingen hemma eller delar boende med andra människor. 


    Kan det vara mer prisvärt att bo utanför Dublin längre ut på landsbygden?
Svar på tråden Irland och dyr levnadsstandard?! Sant?