• Hund12345

Gravid trots -???

Hej! 
    Mensen är 8dagar sen. Igår när jag  vaknade så va de pytte lite blod i trosan. Inget mer under dagen. Sen hade vi sex på kvällen och sambon startade igång de men inget mer under natten eller nu under dagen. Blödde bara under själva samlaget. 
    Jag har ett humör som heter duga, blir ledsen för allt. Brösten gör ont o blodådrorna är jätte tydliga. Förstoppad. Mår illa till o från framförallt när de kommer till tonårssvett..
    Någon som känner igen sig? Vill bara få ett svar men testerna visar inget. 

• Svar på tråden Gravid trots -???
  • Anonym (Nej)

Du är inte gravid. Du har pms. Om dina symptom berodde på det så skulle det ge utslag.

• svansmamman
    Hund12345 skrev 2022-05-03 11:39:10 följande:
    Gravid trots -???

Hej! 
    Mensen är 8dagar sen. Igår när jag  vaknade så va de pytte lite blod i trosan. Inget mer under dagen. Sen hade vi sex på kvällen och sambon startade igång de men inget mer under natten eller nu under dagen. Blödde bara under själva samlaget. 
    Jag har ett humör som heter duga, blir ledsen för allt. Brösten gör ont o blodådrorna är jätte tydliga. Förstoppad. Mår illa till o från framförallt när de kommer till tonårssvett..
    Någon som känner igen sig? Vill bara få ett svar men testerna visar inget. 

Du skriver att mensen är åtta dagar sen, vad baserar du detta på? Har du koll på din ägglossning? 
  • Hund12345

Så är min tanke oxå men blir osäker som jag aldrig haft pms innan och avläsning av g.test har alltid varit sega för mig. 
    O varför blöder jag så konstigt ????

• Jag är bara jag

Om du verkligen varit 8 dagar efter BIM hade du varit gravid och alltså fått ett positivt gravtest. Antingen hade du inte äl eller senare äl än du tror.

• Anonym (I)

som nån annan skrev; om det var gravidsymptom så borde du även fått plus.

hade du en tydlig tempstegring vid ÄL?
    du kan ju lägga upp en bild på din kurva om du vill.

pms och symptom mm kan ju ändras. Jag fick spottings 3 dagar innan mens från det att jag var 36, hade aldrig haft det innan. det verkar heller inte vara helt ovanligt att menscykeln blir lite i obalans när man försöker bli gravid, stress/anspänning påverkar ju mycket. Kanske finns det nån sån förklaring. Hoppar det för mycket så är det väl bra att kolla upp. jag hade konstiga cykler för ett par år sedan, har för mig att de blev nån vecka kortare helt plötslig, gick till en gynekolog som inte såg nåt konstigt och 2 mån efteråt var jag gravid. Så behöver ju inte vara nåt konstigt när det hoppar. :)

Svar på tråden Gravid trots -???