• Tryggen

    Längtar efter fler barn men lider av långvarig smärta

    Hej, jag skriver mest detta för att på ett anonymt sätt uttrycka min stora längtan efter fler barn. Jag och min man har en son på 1 år 8 månader. Vi tänkte Alltid att vi skulle ha två täta barn, kanske att nästa hade kommit strax efter att vår son fyller två. Dessvärre drabbades jag av bäckensmärta när vår son var runt 6 månader och hade sedan så ont att jag knappt kunde gå. Har utretts, röntgats och de har kommit fram till att jag har en överbelastad bäckenbotten efter för mycket knipträning och överbelastning av kroppens muskler. Jag går nu sedan ett halvår tillbaka hos en sjukgymnast inriktad på bäckenbotten. Jag vill så gärna bli ?frisk? och smärtfri innan nästa graviditet då jag är så rädd att smärtan ska bli värre under graviditet. Just nu håller jag också på att sakta men säkert bygga upp styrkan i min kropp igen och börjar känna mig starkare och mer bekväm i mig själv. Men bara den senaste månaden har jag börjat känna en så stor längtan efter ett barn till, att vara gravid, gå igenom en förlossning och ja allt som har med ett litet barn att göra? Förra veckan tog jag ett graviditetstest för jag tänkte att jag kanske var gravid pga vissa symtom men det visade negativt och nu har jag mens så det var ju definitivt negativt? blev så besviken även om vi inte aktivt försöker just nu. 


    Vet inte hur jag ska tänka. Min man vill väldigt gärna ha ett barn till han med och skulle jag säga att jag vill försöka så hade han hakat på direkt, haha. Det gör mig så ledsen att det är mitt smärttillstånd som stoppar oss och som hämmar mig, gör mig rädd. Jag är så orolig för att få mer ont och ha ont med ett större barn å sen en nyfödd på det. Men samtidigt så längtar jag sååå mycket nu. Så svårt att veta vad jag ska göra. Min sjukgymnast har också sagt att det är farligt att tänka att man ska vänta på
    smärtfrihet om man till exempel vill bli gravid. För man kan aldrig veta hur lång tid det tar att bli smärtfri, om man ens blir det? så kluven i detta. Som jag skrev innan så har jag röntgats, faktiskt tre gånger på mindre än ett år? och den senaste var DT röntgen. Jag är även lite orolig att dessa ska ha påverkat min fertilitet på något sätt.

Svar på tråden Längtar efter fler barn men lider av långvarig smärta