• Minisson

    Rädd för tredje kejsarsnitt

    Hej,
    Har precis plussat med tredje barnet. Allt är väldigt tidigt jag vet men på en gång väcktes oron inför ett tredje kejsarsnitt. Att jag kommer dö.
     
    Vårt första barn blev det akut kejsarsnitt med och andra planerat. I och med att jag nu haft två kejsarsnitt kommer jag vara tvungen att även tredje genomgå kejsarsnitt.
     
    Första vart ett trauma och totalt kaos. Andra vart så mycket bättre och fint!
     
    Men det jag är rädd för är att dö! Att jag ska dö under kejsarsnittet och lämna mina barn ... Livrädd att jag ska förblöda eller liknande. Att jag har en massa sammanväxtningar i de gamla ärren som försvårar allt..
     
    Någon som har erfarenhet av flera kejsarsnitt? Dela gärna med dig. 
    Nån som haft samm oro som mig, hur hanterade du det? 
    Någon som blivit undersökt innan och fått bekräftat att det ser bra ut eller att dom kanske till och med rekommenderat dig att inte bli gravid igen?
     
    Ska absolut be om att få prata med någon om det här. Dock är det fortfarande väldigt tidigt. Men tänker stt jag väntar att kontakta bm förrens om ca 2-3 veckor och då be om en samtalskontakt.
     
    Kram
  • Svar på tråden Rädd för tredje kejsarsnitt
  • Anonym (snitt)

    Gå med i Rätten att välja kejsarsnitt eller Allt om kejsarsnitt på facebook, där kan du få hur mkt hjälp och råd som helst. :) 

  • MagganTop

    Grattis till plusset! Låter bra att du kommit till insikt att få samtalsstöd. Jag rekommenderar även boken ?föda utan rädsla? har för mig dom även skriver om kejsarsnitt i den

Svar på tråden Rädd för tredje kejsarsnitt