• kastanj123

    Misslyckad Hysteroskopi/ trånga äggledare

    Hej! Vi har gjort två IVF-försök som misslyckats. Äggplocket ledde till 3 ägg och alla 3 befruktades. Vi har ett embryo kvar i frysen. 


    Efter 2 försök tog vi kontakt med en annan läkare som vi har hört är experternas expert på detta. Han lyckades inte göra spolning av äggledarna då det var för trångt, och skickade mig på remiss för en Hysteroskopi. 


    under hysteroskopin blev jag sövd med narkos, och jag vaknade och fick veta att den inte kunde genomföras. Läkaren sa att det var ?falsk ingång?. Hon hittade alltså inte in trots att hon försökte i en kvart.  Högst oklart om embryon har satts på rätt ställe vid IVF eftersom det är svårt att komma in på rätt ställe där nere. 


    Jag hittar ingenting på nätet om någon som har gjort en misslyckad Hysteroskopi. Kan någon som varit med om det snälla höra av sig? Vad berodde det på? Vad gjorde dem åt saken? har ni lyckats bli gravida? 


    Längtan är stor och ovissheten är hemsk att gå runt med. 


     

  • Svar på tråden Misslyckad Hysteroskopi/ trånga äggledare
  • Anonym (Hmmm)

    Nej, jag har inte gjort, men jag tänker att nuförtiden finns ju så bra ultraljuds apparater, så dom borde se med en sådan hur läget är i livmodern och var öppningen är. Vet flera som har en annorlunda form livmodern och då ligger väl inte tappen alltid i rätt läge. Dessutom sa min gyn att livmodern kan ändra läge under cykeln. Ibland känner jag inte min tapp hur jag än letar. Låter verkligen inte som det var något proffs precis, men jag bara spekulerar!

  • Anonym (Hmmm)

    Läser ditt inlägg igen och om jag förstått rätt, så var det inte experten som gjorde ingreppet eller försöket? Vem var det? Tänker att IVF kliniker borde vara proffs....

  • kastanj123

    Hej! det var en läkare som har jobbat med detta i 15 år och hon hade aldrig förut varit med om att hon inte _hittat in_. Även IVF läkaren hade svårt att sätta in embryot och sa att jag har en krök in till livmodern. Vill gärna veta om någon annan har varit med om detta och blivit gravid.

Svar på tråden Misslyckad Hysteroskopi/ trånga äggledare