• Idk00088

    Operera bort hemorrojder

    Jag har fått operationstid för att operera bort både inre och yttre hemorrojder (hudflikar) de yttre stör mig inte så jätte mycket mer än att det går åt mycket papper och våtservetter att göra rent medan de inre har blivit så illa att jag blöder mycket, det kan räcka med att jag sätter mig för att kissa eller på huk för att det ska börja blöda.

    Ni som har opererat bort både inre och yttre, hur gick det? Jag är livrädd främst för att få avföringsinkontinens för att läkaren sa att det finns risk för att ring/slutmusklerna kan skadas när man skär i och runt det området, men sa inte hur stor risken är. Även smärtan efteråt när man ska göra nr2 på toan. Är det verkligen värt att göra operation då? Om jag skulle få skadad ringmuskel väljer jag ju bort något jätte jobbigt (blöda konstant) mot något ännu jobbigare (bajsa på mig och inte kunna hålla tätt)

    Innan hon la på (op planeraren) sa hon även "är du säker på att du vill göra det här" vilket gav mig ännu mer ångest, som att något kommer att gå fel... 

Svar på tråden Operera bort hemorrojder